خبرگزاری کار ایران

هشتمین نشست شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی:

ولایتی: جنگ یمن با هدف از بین بردن محور مقاومت شکل گرفت

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی به تحولات منطقه و محور مقاومت اشاره کرد و گفت: با هدف از بین بردن محور مقاومت این جنگ و جنایت را در منطقه آغاز کردند و یمن و دیگر کشور‌ها را مورد تهاجم قرار دادند.

به گزارش ایلنا، هشتمین نشست شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی صبح روز دوشنبه ۷ دی ماه با حضور تعدادی از علمای جهان اسلام و علی اکبر ولایتی دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی برگزار شد.

ولایتی در ابتدای این جلسه ضمن ارائه گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های انجام شده در حوزه‌های مختلف تخصصی و کمیته‌های مربوطه به شرایط امروز منطقه و درگیری‌های طایفه‌ای و گسترش جریانات تکفیری و تروریستی اشاره کرد و گفت: دشمنان اسلام با حمایت از تروریست‌ها و جریانات تکفیری و افراطی در تلاش برای ایجاد تفرقه و تجزیه کشورهای منطقه بوده و حمایت از آنان و همراهی برخی کشورهای مرتجع منطقه هستند که با بیداری اسلامی ملت‌ها قطعاً این توطئه‌ها محقق نخواهد شد.

وی در ادامه به تحولات منطقه و محور مقاومت اشاره کرد و افزود: با هدف از بین بردن محور مقاومت این جنگ و جنایت را در منطقه آغاز کردند و یمن و دیگر کشور‌ها را مورد تهاجم قرار دادند اما بیداری اسلامی و محور مقاومت با قدرت در مقابل این توطئه‌ها ایستادگی خواهد کرد و خواب آنان در تجزیه کشور‌ها محقق نخواهد شد.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی تاکید کرد: علاوه بر فتنه تکفیری‌ها جنگ و برادرکشی بین برادران مسلمان عرب و جنگ عربی - عربی با مردم مظلوم و مقاوم یمن و منطقه که تاکنون بر جهان اسلام و جهان عرب سابقه نداشته را مشاهده می‌کنیم که این جنگ خانمان سوز، بی‌هدف و بدون نتیجه به جز از بین بردن توان و قوای نیروهای جهان اسلام هیچ سود و منفعتی نداشته و تنها قدرت‌های استکباری و صهیونیست‌ها به عنوان دشمن اصلی جهان اسلام از این جنگ سود می‌برند که امیدوارم با وحدت جهان اسلام مشکلات پیش رو مرتفع گردد و شاهد پیروزی جهان اسلام باشیم.

وی در ادامه تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران همچون گذشته با قدرت از محور مقاومت و جریان بیداری اسلامی حمایت می‌کند.

برپایه این خبر در این نشست شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب‌الله، ‌عبدالله محقق، عمار حکیم رئیس مجلس اعلای عراق، بدرالدین حسون مفتی اعظم سوریه و تعداد دیگری از علمای شیعه و سنی حضور داشتند.

کد خبر : ۳۳۳۶۸۶