خبرگزاری کار ایران

به منظور فعال‌سازی روابط دوجانبه صورت گرفت؛

دیدار رئیس کمیسیون عالی حقوق بشر قطر با معاون وزیر خارجه

رئیس کمیسیون عالی حقوق بشر قطر و هیات همراه با حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه ملاقات و درخصوص روابط دوجانبه مذاکره کرد.

به گزارش ایلنا٬ علی بن صمیخ المری رئیس کمیسیون عالی حقوق بشر قطر با اشاره به جایگاه مهم جمهوری اسلامی ایران در منطقه و ظرفیت‌های فراوان فرهنگی، علمی و اقتصادی بر ضرورت تحرک به منظور فعال‌سازی روابط و مناسبات دوجانبه تاکید کرد و افزود: سفر هیات قطر به تهران نشانه‌ای بر اهتمام دولت قطر به گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: امیر قطر تاکید می‌کند که روابط دو کشور باید به صورت مستحکم و مستمر باقی مانده زیرا ما در یک منطقه به‌ سر می‌بریم و شاهد یک سرنوشت مشترک هستیم.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان نیز ضمن اشاره به راهبرد جمهوری اسلامی ایران برای گسترش روابط با کشورهای حاشیه خلیج فارس بر ضرورت تداوم گفت‌وگو‌ها با هدف تحرک بخشیدن بر مناسبات دوجانبه تاکید کرد.

امیرعبداللهیان افزود: جمهوری اسلامی ایران برضرورت تحکیم روابط باهمسایگان براساس اصول حسن همجواری و اتخاذ رویکردهای هوشمندانه در پرتو شرایط حساس منطقه که بیگانگان در کمین ایجاد مخاطرات هزینه‌ساز برای ساکنان اصلی این منطقه که قرون متوالی درصلح و امنیت با همدیگر به سر می‌برده‌اند، است.

کد خبر : ۳۳۳۸۹۶