خبرگزاری کار ایران

در دیداری تاکید شد؛

تحکیم همکاری‌های بهداشتی، درمانی و پزشکی میان ایران و اندونزی

ولی‌الله محمدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در اندونزی با نیلا جوویتا ملوک وزیر بهداشت این کشور دیدار و در خصوص توسعه و تحکیم روابط و همکاری‌های دو کشور بویژه در زمینه‌های بهداشتی، تحقیقاتی و آموزشی، گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایلنا، ولی‌الله محمدی با اشاره به روابط تاریخی دو کشور، دیدار دکتر روحانی رئیس جمهور محترم جمهوری اسلامی ایران از جاکارتا در فروردین ماه سال جاری را نقطه عطف در روابط و مناسبات فی مابین دو کشور دانسته و افزود پس از این سفر ما شاهد تحرک خوبی در روابط بوده و ضمن برگزاری کمیسیون مشترک و چندین هیئت عالی رتبه میان تهران و جاکارتا، مبادله گردید.

وی با تشریح دستاوردهای کشورمان در زمینه‌های علمی، بهداشتی و پزشکی، اظهار امیدواری کرد که با توجه به مشترکات موجود و اراده راسخ برای توسعه روابط، شاهد گسترش همکاری‌های بهداشتی، درمانی و پزشکی میان دو کشور باشیم.

محمدی در این ملاقات دعوتنامه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان از وزیر بهداشت اندونزی جهت سفر به تهران را تقدیم خانم «نیلا جوویتا ملوک» نمود.

وزیر بهداشت اندونزی هم با ابراز خرسندی از دعوت همتای ایرانی خود برای سفر به تهران آن را مهم دانست و بر علاقه‌مندی جهت انجام این سفر تاکید کرد.

وی با اشاره به ملاقات اخیر خود با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران در حاشیه اجلاس پنجمین اجلاس وزرای بهداشت کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی (OIC)، اعلام کرد: ظرفیت‌های فراوانی برای همکاری وجود دارد که امیدواریم بتوانیم از این ظرفیت‌ها استفاده نماییم.

وی با اشاره به جایگاه جمهوری اسلامی ایران در بخش علمی و پزشکی، همکاری در زمینه‌های تحقیقاتی، دارویی، تبادل تجربیات میان دو کشور را مهم دانسته و اظهار امیدواری کرد در سفر به تهران بتواند بسترهای لازم برای این همکاری‌ها را ایجاد نماید.

کد خبر : ۳۳۴۲۴۶