خبرگزاری کار ایران

معاون پارلمانی رئیس جمهوری:

دولت در برابر مشکلات تسلیم نمی‌شود

معاون پارلمانی رئیس جمهوری گفت: دشواری اقتصادی که امروز دولت به ویژه امسال با آن روبرو است در دوران جنگ هم نبود.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، حجت‌الاسلام والمسلمین مجید انصاری در نخستین اجلاس سراسری استادان دانشگاه فرهنگیان در مشهد اظهار داشت: دولت یازدهم با حجم عظیم هزینه‌های جاری به میزان ۱۶۰ هزار میلیارد تومان و مطالبات سنگینی که به قول وزیر امور اقتصاد و دارایی مجموعه دیون رقمی معادل ۵۰۰ هزار میلیارد تومان است، مواجه است.

وی ادامه داد: در این میان کاهش شدید قیمت نفت از ۱۱۰ دلار در سال‌های ۹۰ و ۹۱ به ۳۷ دلار در شرایط کنونی و افت صادرات آن از دو میلیون بشکه به یک میلیون بشکه در روز چالش‌هایی است که بر شدت این معضلات افزوده است.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری تاکید کرد: اما دولت تدبیر و امید در برابر مشکلات تسلیم نشده و نمی‌شود.

وی گفت: دولت تلاش کرده در این مدت خونریزی شدید اقتصاد ایران را از مجرای تورم ۴۰ درصدی مهار کرده و آن را به نقطه طبیعی ۱۵ درصد برساند.

انصاری افزود: دولت یازدهم پیوسته با جدیت برای خروج از رکود تلاش می‌کند، بسته‌های سیاستی مختلف را به اجرا درآورد و همه این اقدامات موجب شده رشد منفی اقتصادی از ۶،۸ درصد سال ۹۱ امروز با وجود همه مشکلات به یک درصد رشد مثبت برسد که گامی بلند بوده اما هنوز ناکافی است.

وی ادامه داد: دولت در حوزه ایجاد اشتغال هم بسته‌های سیاستی و حمایتی مختلفی را تدارک دیده لذا گام‌هایی تاکنون برداشته و اقداماتی هم در دست انجام دارد.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری گفت: اما با توجه به اینکه بر اساس آمارهای رسمی کشور خالص اشتغال در هشت سال گذشته صفر بوده ناچاریم این رشد اشتغال را با تلاش مضاعف به حدی برسانیم که امید به جوانان و دانش‌آموختگان بازگردد.

وی در ادامه اظهار کرد: آموزش و پرورش باید برای مقابله با تهاجم کانون‌های تخریب و به منظور مصون‌سازی جامعه و نسل آینده تجهیز شود.

انصاری افزود: امروز سرعت فناوری و انتقال دانش و اطلاعات موجب شده حجم عظیمی از داده‌ها و اطلاعات به سوی دانش‌آموزان، دانشجویان و آحاد جامعه هجوم آورد و دشمنان از این طریق در جهت تخریب بنیانهای فکری، اعتقادی و فرهنگی ما برآیند.

وی خطاب به استادان دانشگاه فرهنگیان گفت: شما پاسداران و نگهبانان حریم موجودیت کشور یعنی نسل آینده و همه تمدن و فرهنگ ایرانی و تمامی دارایی انقلاب اسلامی یعنی اسلام ناب محمدی هستید لذا باید نقش محوری خود را در تعلیم و تربیت معلمان فرهیخته ایفا کنید.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری با تاکید بر نقش مهم آموزش و پرورش افزود: دولت یازدهم به رغم همه محدودیت‌ها و مشکلات که در ۳۶ سال گذشته از تاریخ انقلاب بی‌سابقه است، در این حوزه از انجام هیچ تلاشی فروگذار نکرده است.

وی ادامه داد: در حوزه آموزش و پرورش هم به رغم همه کاستی‌ها و اینکه دولت می‌پذیرد در برابر مطالبات به حق و بایسته جامعه بزرگ آموزش و پرورش کاستیهای فراوان است اما اقدامات خوبی انجام شده است.

انصاری موضوع آموزش و پرورش را نه مساله یک وزارتخانه بلکه مساله کل نظام توصیف و بیان کرد: همه باید به این حوزه ورود یافته و وظیفه خود را نسبت به آن به خوبی انجام دهند.

وی گفت: وظیفه دولت در برابر معلمان ارائه خدمات و ارتقا وضعیت معیشت و تکریم آنان است.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری افزود: معلمان هم وظیفه‌ای در برابر نسل آینده دارند و به تاکید امام خمینی (ره) که معلمی شغل انبیا است، این جمعیت بزرگ باید درشان شغل خود ایفای نقش کنند.

وی ادامه داد: به ویژه در این دوران دشوار که هجمه‌های ویرانگری علیه معارف اسلامی، پیامبر مکرم (ص) و جامعه اسلامی در جریان است ضرورت تجهیز و تقویت بنیه آموزشی کشور و نیز جهان اسلام از اهمیت و حساسیت ویژه‌ای برخوردار است.

انصاری گفت: در شرایط کنونی جهان اسلام در عین آنکه بحث تجهیز نیروهای مسلح و نظامی کشورهای اسلامی مطرح است موضوع مهم‌تر بحث توجه و تمرکز مسوولان فرهنگی، آموزشی، تبلیغی و ترویجی کشورهای اسلامی است زیرا این هجوم از جنس فرهنگ است و ویرانگری برای از بین بردن ارزشهای والای فرهنگی و اسلامی صورت می‌گیرد.

وی افزود: خشونتی که امروز در جهان اسلام شاهد هستیم ریشه در آموزشهای چندین دهه‌ای جریانات فاسد و تکفیری دارد از این رو بیش از همه تجهیز و تقویت بنیه آموزشی جهان اسلام اولویت دارد.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری ادامه داد: امروز دشمن تلاش می‌کند چهره اسلام و پیامبر رحمت حضرت محمد مصطفی (ص) را که با خلق عظیم خود و از قلب‌ها مایه گسترش اسلام گردید و بنیان مدینه فاضله را پی نهاد مخدوش کرده و با خشونت توام نمایند و در واقع می‌خواهند اسلام را با صدای انفجار و خونریزی و جنایت همراه کنند.

وی با اشاره به تاثیر آموزشهای منفی از جمله شکل گیری جریانهای تکفیری و خشونت طلب افزود: بدون آموزش و شستشوی مغزی، دشمن هرگز نمی‌توانست ده‌ها و صد‌ها نفر را برای حملات انتخاری و کشتار دیگران آماده کند.

انصاری گفت: امروز تمام افرادی که در حوزه فرهنگ و آموزش دست اندرکارند به ویژه کسانی که با نسل بالنده جهان اسلام و ایران اسلامی از پیش دبستانی تا دانشگاه در ارتباط هستند وظیفه دفاع از چهره نورانی پیامبر (ص) و قرآن را دارند و باید اندیشه‌های نسل جوان را بارور سازند.

کد خبر : ۳۳۴۹۶۵