خبرگزاری کار ایران

سخنگوی قوه قضاییه:

ممکن است سعید زینالی مفقود شده‌ باشد

سخنگوی دستگاه قضا گفت: تا به امروز علیرغم تلاش‌هایی که درباره کشف بازداشت یا عدم بازداشت سعید زینالی انجام گرفته٬ نمی‌توان به صورت مستند ادعایی مطرح کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که موضوع بازداشت سعید زینالی در پرونده کوی دانشگاه و مفقود شدن ۱۷ ساله او و بازداشت والدین این متهم به دلیل پیگیری پرونده فرزندشان را مطرح کرد٬ اظهار داشت: سوال اینجاست که این فرد کجا بازداشت شده است و چه زمانی این بازداشت صورت گرفته است؟ این تنها یک ادعا است که از سوی شما مطرح می‌شود و نمی‌توان براساس آن اظهار نظر کرد.

وی اضافه کرد: بعضاً خبرنگاران باید خود را مقید به رعایت برخی مسائل بدانند. این فقط من نیستم که باید خود را مقید بدانم و نمی‌شود گفت متهم توسط اطلاعات سپاه بازداشت شده اما سندی برای این ادعا ارائه نشود.

ممکن است زینالی مفقود شده‌ باشد

محسنی‌اژه‌ای اضافه کرد: تا به امروز علیرغم تلاش‌هایی که درباره کشف بازداشت یا عدم بازداشت آقای زینالی انجام گرفته٬ نمی‌توان به صورت مستند ادعایی مطرح کرد. البته ممکن است آقای زینالی مفقود شده‌ باشند که این اتفاق بسیار می‌افتد و ما هم قبول داریم و حتی ممکن است تا مدتی پیدا نشود٬ اما تا جایی که بنده خبر دارم و با پیگیری‌هایی که انجام گرفته و همچنین بنابر شواهد و قرائن هیچ مدرکی مبنی بر این بازداشت در اختیار نیست و من در‌‌‌ همان زمان پیگیری‌های بسیاری از سیستم اطلاعاتی، نیروی انتظامی، بازداشتگاه و دیگر نهاد‌ها انجام دادم و هیچ مدرکی مبنی بر بازداشت وی حاصل نشد.

محسنی‌اژه‌ای با انتقاد از نحوه بیان موضوع از سوی خبرنگار اعلام کرد: از شما خواهش می‌کنم به هیچ عنوان از این موضوع نگذرید و همین‌جا اعلام می‌کنم که آمادگی دارم که اگر یک نهاد امنیتی ادعایی درباره بازداشت او یا بازداشت خانواده‌اش مطرح کرده، پرونده را بررسی کنم تا این مسئله روشن شود.

او ادامه داد: باید بررسی شود این نهاد امنیتی که شما ادعا می‌کنید، کدام نهاد است و چگونه است که این نهاد تا به امروز چنین مطلبی را عنوان نکرده اما شما از آن باخبرید! باید مشخص شود که این گزارش به چه کسی ارائه شود، آیا این گزارش به شما ارائه شده یا به خانواده این فرد ارائه شده است!؟

سخنگوی دستگاه قضا یادآور شد: ما خواهان روشن شدن این داستان هستیم چرا که موارد دیگری از این دست وجود دارد. گاهی خانواده‌ای اعلام می‌کند که فرزندش بازداشت شده و سوال اینجاست که چه‌کسی این بازداشت را تایید می‌کند و در صورت صحت آن معلوم نیست این بازداشت به چه دلیل صورت گرفته‌است.

محسنی اژه‌ای تصریح کرد: شخصاً این موضوع را پیگری می‌کنم و خود شما را هم در جریان نتیجه آن قرار می‌دهم اما به شرطی که ابتدا مشخص شود کدام نهاد امنیتی این ادعا در خصوص بازداشت زینالی را مطرح کرده‌است. طرح یک ادعا آن‌چنان آسان نیست و از شما انتظار داریم شما هم اگر سند یا مدرکی دارید، ارائه کنید.

کد خبر : ۳۳۵۰۸۵