خبرگزاری کار ایران

چه کسانی با عبدالله عبدالله به ایران می‌آیند؛

جزئیات سفر سه روزه رئیس اجرایی دولت افغانستان به تهران

رئیس اجرائی جمهوری اسلامی افغانستان فردا در راس هیاتی بلندپایه وارد کشورمان می‌شود.

به گزارش ایلنا، عبدالله عبدالله رئیس اجرائی جمهوری اسلامی افغانستان، بنا بر دعوت جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران، در راس یک هیات عالی رتبه از تاریخ ۱۴ تا ۱۵ دی ماه سال جاری از ایران دیدار رسمی به عمل خواهند آورد.

عبدالله عبدالله را در این سفر٬ محمد محقق معاون دوم ریاست اجرائی، محمد حنیف اتمر مشاور امنیت ملی رئیس جمهور، سیدحسین عالمی بلخی وزیر مهاجران، همایون رسا وزیر تجارت و صنایع، نسرین اوریاخیل وزیر کار و امور اجتماعی، عبدالباری جهانی وزیر اطلاعات و فرهنگ، محمد بتاش وزیر حمل و نقل و هوانوردی، حکمت خلیل کرزی معاون سیاسی وزارت امور خارجه افغانستان و شماری از مشاوران دفتر ریاست جمهوری همراهی می‌کنند.

عبدالله در این سفر سه روزه ضمن ملاقات با مقام‌های جمهوری اسلامی ایران و گفت‌وگو درباره موضوع‌های دوجانبه و منطقه‌ای، جهت بازدید از ظرفیت‌های ترانزیتی بندر چابهار و در راستای توافقات صورت گرفته بین ایران و افغانستان در این خصوص، به این بندر سفر خواهند کرد.

همچنین در نظر است در این سفر سه سند همکاری در زمینه گردشگری، ورزش و جوانان و فرهنگی امضاء شود و در پایان سفر بیانیه مشترکی صادر شود.

کد خبر : ۳۳۵۱۲۴