خبرگزاری کار ایران

دبیرکل حزب ندای ایرانیان:

آل‌سعود ابائی از تندروانه‌ترین شیوه‌ها در تداوم حکمرانی خود را ندارد

دبیر کل حزب ندای ایرانیان گفت: رژیم جدید حاکم بر عربستان سعودی در چند سال اخیر نشان داده است که ابائی از بکارگیری تندروانه‌ترین روش‌ها و شیوه‌ها در تداوم حکمرانی خود را ندارد،

به گزارش ایلنا متن پیام مجید فراهانی به شرح زیر است:

 (مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُم مَّن یَنتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا)
سوره احزاب آیه ۲۳

شهادت شیخ شهید آیت الله نمر و بیش از همه ایجاد تصویر ناصحیح و دهشتناک از اسلام و مسلمانی در منظر جهانیان را تسلیت عرض می‌کنم. رژیم جدید حاکم بر عربستان سعودی در چند سال اخیر نشان داده است که ابائی از بکارگیری تندروانه‌ترین روش‌ها و شیوه‌ها در تداوم حکمرانی خود را ندارد، بگونه‌ای که امروز این رژیم به نماد افراطی‌گری وخشونت در منطقه تبدیل شده است.

حمله به شیعیان بحرین، جنگ فرسایشی در یمن، آغاز جنگ نفت با ایران، تشدید جنگ مذهبی و فرقه‌ای از طریق تروریست‌های تکفیری و داعش در عراق و سوریه، سرکوب شیعیان عربستان و کشورهای همسایه، تلاش جهت به شکست کشاندن توافقات ایران با ۱+۵ و نهایتا به شهادت رساندن جمع کثیری از منتقدان حکومت از جمله شیخ نمر را می‌توان زنجیره‌ای طولانی از سلسله روش‌های افراطی و تندروانه حاکمان جدید عربستان سعودی خواند.

 جای آن دارد که خون گریه کنیم از تصویر وارونه‌ای که امروز از تمدن اسلامی به دنیا عرضه می‌شود. تصویر جنگ فرقه‌ای، خشونت عریان و اعدام مخالفان و منتقدان از جهان اسلام باعث شده حتی غیر مسلمانان لائیک در نقش دایه دلسوز‌تر از مادر در مجامع بین المللی مسلمانان را نصیحت کنند و تصمیم بگیرند.

از سوی دیگر جریانی در داخل کشور با اتخاذ روش‌های خارج از عرف بین‌المللی و تدارک حمله به سفارت عربستان به تطهیر عملکرد آل‌سعود پرداخته و به اثبات هویتی از ایران اهتمام دارد که به آداب دیپلماتیک بی‌توجه و با اعتراض مسالمت‌آمیز بیگانه است. این روش ناصحیح روی دیگر سکه تندروی و افراط‌گرایی آل‌سعود است و به‌‌ همان میزان محکوم و مطرود است.

به نمایندگی از حزب ندای ایرانیان ضمن محکوم کردن سرکوب خونین تحرک‌های اعتراضی مسالمت‌آمیز در کشور اسلامی و نیز حملات غیرمسئولانه و تحریک‌آمیز به سفارتخانه‌ها، همه دلسوزان، اندیشمندان و روشنفکران مسلمان را به تلاش برای اصلاح سیکل معیوب خشونت و افراطی‌گری در سرزمین‌های اسلامی فرا می‌خوانم و در این راه یقینا خون پاک شهید نمر، روشنگر مسیر احیای صلح، عدالت، مردم سالاری و حقوق بشر در کشورهای اسلامی خواهد بود.

 

کد خبر : ۳۳۵۱۳۵