خبرگزاری کار ایران

بیانیه شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان:

دولت از مجاری دیپلماتیک به رفتارهای غیرمدنی عربستان واکنش شایسته نشان دهد

شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن اعدام شیخ نمر از دولت خواست از مجاری دیپلماتیک به طور روشن و قاطع نسبت به این رفتارهای ضد انسانی و غیرمدنی واکنش شایسته و لازم نشان دهد.

به گزارش ایلنا، متن بیانیه شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در محکومیت اعدام شیخ نمر به این شرح است:

بسم الرب الشهداء و الصدیقین

حکام سعودی در مواجهه با اعتراض های آرام و مصلحانه آیت‌الله النمر باقر النمر عالم فرهیخته و آزاداندیش سرزمین حجاز، تاب نیاورده و سرانجام با نهایت خشونت جور، این مجاهد نستوه، صلح طلب و آزادی خواه را به شهادت رساندند. آیت الله نمر تا پای جان از ادای فریضه ی امر به معروف و نهی از منکر باز نایستاد.

اعضای شورای عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح طلبان شهادت مظلومانه ی این مجاهد راه خدا را به مقام معظم رهبری، امت اسلامی و جامعه جهانی تسلیت عرض نموده و از درگاه حضرت ربوبی آمرزش ابدی آن شهید راه حق را مسالت می نمایند، باشد که خداوند ایشان را با صالحین و شهداء محشور نماید.

شورای عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح طلبان با درود و سلام به رشادت ها، حق گویی و حق جویی ایشان، ضمن محکوم کردن رفتار ناشایست، ضدانسانی و ضد حقوق بشری حاکمان آل سعود، بطور جدی توجه سازمان های مدعی حقوق بشر را به این رویه های غیرانسانی جلب می نماید.

از دولت جمهوری اسلامی ایران انتظار است از مجاری دیپلماتیک به طور روشن و قاطع نسبت به این رفتارهای ضد انسانی و غیرمدنی واکنش شایسته و لازم صورت دهد و رفتارهای خارج از قانون برخی شهروندان در تعرض به اماکن دیپلماتیک را، طبق تعهدات بین المللی، جدی تر مدیریت نماید .

شورای عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح طلبان

کد خبر : ۳۳۵۱۸۳