خبرگزاری کار ایران

واکنش امیرعبداللهیان به قطع رابطه عربستان:

ریاض با قطع رابطه با تهران نمی‌تواند بر خطای خود سرپوش بگذارد

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه تاکید کرد: ریاض با اعلام تصمیم به قطع رابطه با تهران نمی‌تواند بر خطای بزرگ اعدام رجلی دینی سرپوش گذارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین امیرعبداللهیان با اشاره به اظهارات عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان درباره قطع روابط دیپلماتیک ریاض با تهران به بهانه حمله به نمایندگی‌های این کشور در ایران گفت: هیچ آسیبی به دیپلمات‌های سعودی در تهران و مشهد وارد نشده است. 

وی با یادآوری اقدامات دولت سعودی در ماه‌های گذشته اظهار داشت: عربستان سعودی پیش از این نیز با خطای راهبردی و اتخاذ رویکردهای شتابزده و نسنجیده ناامنی‌ها در منطقه را تشدید کرد، باعث رشد تروریسم و افراط‌گرایی شد و با توطئه کاهش قیمت نفت به مردم کشورش و کشورهای مسلمان منطقه آسیب رساند و در مذاکرات هسته‌ای صلح‌آمیز ایران و شش کشور تلاش کرد نقش مخرب و غیرسازنده ایفا کند. 

معاون وزیر امور خارجه ادامه داد: اکنون نیز خطای راهبردی جدید مقام‌های سعودی اعدام آیت‌الله شهید شیخ نمر النمر رجل عالیقدر دینی است که به جهان اسلام تعلق دارد٬ نه یک کشور خاص. 

امیرعبداللهیان با بیان اینکه ریاض با اعلام تصمیم به قطع رابطه با تهران نمی‌تواند بر خطای بزرگ اعدام رجلی دینی سرپوش گذارد، تصریح کرد: ‌ایران یکی از امن‌ترین کشورهای منطقه است و همه دیپلمات‌ها در امنیت کامل به وظایف خود ادامه می‌دهند.

کد خبر : ۳۳۵۱۹۹