خبرگزاری کار ایران

با صدور بیانیه‌ای؛

جمعیت زنان مسلمان نواندیش اعدام شیخ نمر را محکوم کرد

جمعیت زنان مسلمان نواندیش با صدور بیانیه‌ای اعدام آیت الله شیخ نمر را محکوم کرد.

به گزارش ایلنا، متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اعدام روحانی شیعی عربستان، شیخ نمر باقر النمر برگ سیاه دیگری از سیاست‌های ناقض حقوق بشر و تفرقه گرایانه دولت سعودی بود. این اقدام با موجی از تاثر، تاسف و اعتراض آزاد اندیشان در جهان همراه شد.

در شرایطی که خطر افراط گرایی، فرقه‌گرایی، بنیادگرایی، گسترش دامنه خشونت‌ها و تروریسم نه تنها منطقه خاورمیانه بلکه جهان را تهدید می‌کند، این خطای فاحش دولت عربستان سعودی نه تنها بر نگرانی‌های موجود می‌افزاید؛ بلکه به منزله مهر تاییدی است بر رفتارهای حمایت‌گرایانه این دولت از مدافعان و حاملان افراط‌گرایی و مرّوجان ترور و خشونت و نیز دامن زدن به اختلاف‌های شیعه-سنی که حتی در کوتاه‌مدت نتیجه‌ای جز تقویت اهداف القاعده و داعش و تفکرات تکفیری را به دنبال ندارد. در حالیکه دنیای امروز بیشتر از هر زمان دیگری به تقویت روند صلح و گفت‌و‌گو از جانب همه دولت‌ها نیاز دارد، این اقدام نابخردانه دولت سعودی، دستیابی به این هدف را با چالش‌ها، تنگنا‌ها و موانع جدی مواجه می‌کند.

جمعیت زنان مسلمان نواندیش ضمن محکوم کردن اعدام شیخ النمر، توجه همه کشورهای منطقه را به تهدید‌ها و خطرات چنین رویکردهایی جلب می‌کند. این جمعیت از دولت جمهوری اسلامی می‌خواهد تا با بهره گیری از ظرفیت‌های موجود، از یک سو زمینه محکومیت این دست از اقدامات دولت سعودی را فراهم کند و از سوی دیگر از موقعیت استراتژیک ایران برای پیشگیری از تکرار رفتار‌های مشابه نیز بهره گیرد. بدون شک دیپلماسی فعال ایران در این زمینه بسیار اثر گذار خواهد بود.

همچنین جمعیت زنان مسلمان نواندیش ضمن محکوم کردن رفتارهای خودسرانه و غیر دیپلماتیک حمله به سفارت عربستان، این رفتار‌ها را در مغایرت با منافع ملی و اهداف استراتژیک ایران در منطقه قلمداد می‌کند.

در پایان جمعیت زنان مسلمان نو اندیش از نهادهای ناظر بین‌المللی انتظار جدی دارد با اتخاذ تدابیر موثر در محکومیت دولت سعودی، از حقوق همه مردمان جهان فارغ از دین، مذهب جنسیت و گرایش‌های متنوع و تفاوت‌های موجود میان ملت‌ها و دولت‌ها دفاع کند.

جمعیت زنان مسلمان نو اندیش

کد خبر : ۳۳۵۲۰۰