خبرگزاری کار ایران

براساس جدول زمان‌بندی شده؛

بررسی صلاحیت داوطلبان در هیات‌های اجرایی امروز به پایان می‌رسد

براساس قانون و جدول زمان‌بندی شده فردا سه شنبه پانزدهم دی ماه تمامی فرمانداری‌های مراکز حوزه‌های انتخابیه مراتب رد صلاحیت‌ها را به داوطلبان ابلاغ و سپس به اطلاع هیات نظات استان می‌رسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پس از اتمام مهلت نام نویسی داوطلبان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در چهارم دی ماه هیات‌های اجرایی وارد مرحله بعدی یعنی بررسی صلاحیت‌‌ها شدند.

روند بررسی صلاحیت‌ها طبق جدول زمان بندی شده

تعداد نهایی داوطلبان مجلس شورای اسلامی ۱۲ هزار و ۱۲۳ نفر بود که در مدت روند بررسی صلاحیت تمامی کاندیدا‌ها بر اساس قانون، هیات‌های اجرایی در هر استان و شهرستانی موظفند تا ‌‌نهایت ۱۰ روز پس از پایان مهلت ثبت‌نام با بررسی‌های لازم و با استفاده از نتایج حاصله و اعلام شده از سوی وزارت کشور، صلاحیت داوطلبان را مورد رسیدگی قرار داده و نتیجه را به هیات‌های نظارت اعلام کنند.

زمان بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس

براساس قانون تبصره ماده ۵۰ رد صلاحیت داوطلبان مجلس شورای اسلامی باید مستند به قانون و بر اساس مدارک و اسناد معتبر باشد و هیات‌های اجرایی براساس برنامه زمانبندی شده یک روز پس از اتمام ثبت نام‌ها یعنی از پنجم دی ماه تا چهاردهم همین ماه فرصت بررسی صلاحیت داوطلبان را با دریافت استعلامات از مراجع چهارگانه (قوه قضاییه، وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی و ثبت احوال) داشتند.

ابلاغ رد صلاحیت شده‌ها به داوطلبان و هیات‌های نظارت استانی

براساس قانون و جدول زمانبندی شده فردا سه شنبه پانزدهم دی ماه تمامی فرمانداری‌های مراکز حوزه‌های انتخابیه مراتب رد صلاحیت‌ها را به داوطلبان ابلاغ و سپس به اطلاع هیات نظات استان می‌رسد که موضوع شکایت داوطلبان رد صلاحیت شده در این مرحله به هیأت‌های نظارت استان ارائه و بررسی مجدد آن تا ۲۶ دی ماه خواهد بود.

اعتراض داوطلبان رد صلاحیت شده

داوطلبان می‌توانند نسبت به رد صلاحیت خود از سوی هیأت‌های نظارت استانی اقدام به اعتراض کنند و دریافت شکایت از داوطلبان رد صلاحیت شده از ۹۴/۱۰/۲۷ تا ۱۱/۱۶ ۹۴/خواهد بود و دریافت شکایت داوطلبانی که در دور اول تائید شده‌اند اما شورای نگهبان صلاحیت آن‌ها را رد کرده، دو روز است.

رسیدگی به شکایت دواطلبان از سوی شورای نگهبان

همچنین رسیدگی به شکایت داوطلبان توسط شورای نگهبان هفت روز خواهد بود و در ۹۴/۱۱/۲۷ روز اعلام رسمی داوطلبان پذیرفته شده است و در ۹۴/۱۱/۲۸ اسامی آن‌ها انتشار خواهد یافت.

زمان تبلیغات انتخاباتی داوطلبان

تبلیغات مجلس شورای اسلامی یک هفته یعنی از تاریخ ۱۱/۲۹/ ۹۴تا ۹۴/۱۲/۵ خواهد بود و روز ششم اسفند ماه روز ممنوعیت تبلیغات و روز هفتم نیز روز برگزاری انتخابات است.

کد خبر : ۳۳۵۲۶۰