خبرگزاری کار ایران

یازده هزار نفر تایید شدند؛

ده چهره مشهور رد شده در هیئت‌های اجرایی چه افرادی هستند؟

در روزهای گذشته فضای مجازی پر بود از گمانه زنی درباره افرادی رد صلاحیت شده‌اند. برخی شخصیت‌های سیاسی حاضر شدند دلایل رد صلاحیت خود بگویند و برخی دیگر با انتشار پیام‌هایی از عرصه انتخابات کنار رفتند.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ از میان دوازده هزار نامزد انتخابات صلاحیت کمی کمتر از یازده هزار نفر تایید شد و هشتصد نفر نیز با برگه عدم صلاحیت در دوراهی شکایت یا انصرف قرار گرفتند

حمید رسایی مشهورترین چهره‌ای بود که صلاحیتش برای انتخابات مجلس دهم رد شده است. این فعال سیاسی بلافاصله با تشبیه دولت روحانی به داس از این رد صلاحیت انتقاد کرده بود. رسایی که پیش از این از مدافعان مشهور نهادهای نظارتی بود این بار با ادبیاتی تهاجمی نسبت به این رفتار هیئت‌های اجرایی موضع گرفت. مهرداد بذرپاش که نماینده نزدیک به رسایی در مجلس به حساب می‌آید چندی پیش گفته بود این بار عده‌ای می‌خواهند فتنه را قبل از انتخابات و با شعار رد صلاحیت شروع کنند.

غفار فرزدی و هادی هادی‌زاده از اعضای شورای مرکزی نهضت‌آزادی‌ایران و غفارزاده، یحیایی و حمید کریم حدیثی از چهره‌های ملی-مذهبی در شهرهای تبریز و لاهیجان، جزو لیست ردصلاحیت‌های هیئت اجرایی هستند.

البته برخی نامزدهای این جریان در انتخابات مجلس پنجم تایید صلاحیت شدند که بعد انصراف دادند. در انتخابات شورای شهر دوم نیز این افراد تایید صلاحیت شدند و حتی لیست مستقلی برای انتخابات معرفی کردند.

نام جواد خیابانی چهره مشهور ورزشی نیز در میان رد صلاحیت شده‌ها به چشم می‌خورد. هر چند برخی سایت‌های خبری این مطلب را تکذیب کرده‌اند. یک سایت ورزشی نزدیک به باشگاه پرسپولیس هم از رد صلاحیت رویانیان مدیر سابق این باشگاه خبر داده است.

به جز حمید رسایی، نام چند نفر از نمایندگان مجلس نیز در میان رد صلاحیت‌شده‌ها وجود دارد که البته تعداد زیادی نیست و ظاهرا هیئت‌های اجرایی صلاحیت صد و هفتاد نماینده‌ای که از رحیمی پول گرفته بودند را تایید کرده است.

چند چهره شاخص کارگزاران سازندگی در میان رد صلاحیت‌شده‌ها وجود دارند. علی‌محمد نمازی از لنجان استان اصفهان، یدالله طاهرنژاد عضو شورای مرکزی کارگزاران سازندگی از نوشهر و سیداحمد عزیزی از کرمانشاه از جمله چهره‌های شاخص این جریان بودند که شانس حضور در انتخابات را پیدا نکردند. یکی از زنان عضو کارگزاران که سابقه نمایندگی مجلس را دارد نیز رد صلاحیت شده است.

در شهر اصفهان نیز صلاحیت هفت چهره اصلاح طلب رد شد. مهمترین چهره‌ رد شده در اصفهان اکرم مصوری منش نماینده مجلس ششم بود که در حال حاضر در شورای مرکزی حزب اتحاد ملت عضویت دارد. 

همچنین علیرضا فرزانه‌خو عضو شورای مرکزی سازمان عدالت و آزادی نیز رد صلاحیت شده است. وی سابقه نایب رئیسی شورای شهر اصفهان را در کارنامه خود داراست. فرید صلواتی خواننده و نوه علامه جعفری نیز در این مرحله رد صلاحیت شده است و گفته به این حکم اعتراضی نخواهم کرد.

کد خبر : ۳۳۵۹۷۳