خبرگزاری کار ایران

توکلی در اخطار قانون اساسی:

مفاد طرح حمایت از مرمت بافت‌های تاریخی با قانون اساسی مغایرت دارد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از مغایرت اغلب مفاد طرح حمایت از مرمت بافت‌های فرهنگی، تاریخی و توانمندسازی ساکنین و مالکان آنها انتقاد کرد.

به گزارش ایلنا، احمد توکلی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی طرح حمایت از مرمت بافت‌های فرهنگی، تاریخی و توانمندسازی ساکنین و مالکان آنها، در اخطاری با استناد به اصل 75 و 85 قانون اساسی گفت: هشتاد و پنجی شدن طرح‌ها یا لوایح منوط است به عنایت مجلس به متن لوایح یا طرح و باید بررسی شود این موضوع به کمیسیون سپرده شود یا خیر.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تمام نمایندگانی که در مخالفت یا موافقت هشتاد و پنجی شدن طرح مذکور سخن گفتند به متن طرح مراجعه کردند که در این صورت باید اخطار به متن را بپذیریم، چرا که مواد بسیاری از این طرح با قانون اساسی مغایرت دارد.

محمدحسن ابوترابی‌فرد نایب‌رئیس مجلس در پاسخ به اخطار این نماینده گفت: ما مانند سایر طرح‌ها و لوایح باید این طرح را نیز مورد بررسی قرار دهیم و براساس کلیات آن هشتاد و پنجی شدن طرح را مدنظر قرار دهیم. نمایندگانی که به مخالفت یا موافقت این طرح پرداخته‌اند، از ایرادات این مهم را اصل هفتاد و پنجی قانون اساسی برشمردند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما هنوز وارد جزئیات این طرح نشده‌ایم که بخواهیم این اخطارها را مورد توجه قرار دهیم، لذا نمایندگان باید براساس تمام اخطارها و تذکراتی که دیگر همکاران خود در صحن مطرح کرده‌اند به هشتاد و پنجی شدن این طرح رأی دهند.

کد خبر : ۳۳۶۹۲۱