خبرگزاری کار ایران

ظریف:

اجازه نمی‌دهیم رویکردهای تشنج‌آفرین عربستان، تاثیر منفی بر حل بحران سوریه بگذارد

رایزنی نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور سوریه با وزیر امور خارجه کشورمان

به گزارش ایلنا،  محمد جواد ظریف با  تشریح آخرین تحولات جمهوری اسلامی ایران و عربستان اظهار داشت: آنچه در صحنه تحولات منطقه‌ای می‌بینیم رویکرد تشنج‌آفرین  عربستان است و عربستان سعودی با اقدامات تشدیدآمیز خود درصدد تاثیرگذاری منفی بر بحران سوریه است آنها با حمله به سفارت جمهوری اسلامی ایران در صنعا و مجروح کردن کارمند سفارت رویکردهای منفی خود را پنهان می‌سازند در حالیکه جمهوری اسلامی ایران در قبال ضرورت حفاظت از سفارت‌خانه‌ها مسئولانه عمل می‌کند.

وزیر امور خارجه کشورمان با تشریح مواضع جمهوری اسلامی ایران در قبال حل بحران سوریه اظهار داشت :جمهوری اسلامی ایران در قبال بحران‌ها همواره مسئولانه و سازنده عمل کرده است.

وی افزود: ما اجازه نخواهیم داد تا رویکردهای تنش‌آفرینی سعودی، تاثیر منفی برای حل بحران سوریه بگذارد و مشکلات مردم سوریه و یمن و اروپا که از طریق مهاجرت مردم مظلوم سوریه درآنجا فزونی یافته تشدید گردد.

دی میستورا نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل  گزارشی از آخرین تلاش‌های خود برای تحقق و اجرای نتایج نشست وین و تعیین لیست معارضان برای مذاکرات با دولت سوریه ارائه کرد.

نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل با تشریح مکانیزم‌ها و نتایج توافقات اولیه اظهار داشت: برای نیل به لیست‌های واحد از بین گروه‌های مختلف معارضان با توجه به تنوع طیف‌های اجتماعی و سیاسی در عرصه سیاسی، قومی، مذهبی، جامعه مدنی، استان‌ها تلاش‌های متعددی در دستور کار است و نقش ایران را در حل بحران سوریه ما همواره سازنده ارزیابی می‌کنیم.

کد خبر : ۳۳۷۰۱۸