خبرگزاری کار ایران

علی صوفی در گفت‌وگو با ایلنا:

تبلیغات اصلاح‌طلبان هفته آینده شروع می‌شود/ از یاران احمدی‌نژاد نگرانی نداریم

رئیس ستاد تهران اصلاح‌طلبان گفت: تبلیغات اصلاح‌طلبان از هفته آینده شروع می‌شود. در نود و پنج درصد حوزه‌ها به اجماع می‌رسیم. از یاران احمدی‌نژاد نیز نگرانی نداریم.

علی صوفی به خبرنگار ایلنا؛ گفت: ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان مختص شهر تهران تشکیل شده است و ستادهایی که تحت نظر ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان راه اندازی شود؛ تحت چهارچوب قانون عمل خواهد کرد.

رئیس ستاد تهران ائتلاف اصلاح‌طلبان گفت: کلیه افرادی که تمایل دارند به این ستاد کمک مالی کنند یا مکان‌هایی را در اختیار ستاد قرار دهند؛ می‌توانند به دفتر این ستاد در ستارخان مراجعه و همکاری خود را با این ستاد شروع کنند.

صوفی با تاکید بر اینکه این ستاد زیرنظر شورای عالی اصلاح‌طلبان است و سه جریان عمده را باهم تجمیع کرده است؛ یادآور شد: یعنی شورای راهبری اصلاح‌طلبان، شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و ستاد دکتر عارف همه در شورای عالی سیاستگذاری با حدود 40 نفر عضو که جلسات آن به صورت منظم تشکیل می‌شود و ستاد جداگانه‌ای از طرف آقای خاتمی یا آقای هاشمی یا نزدیکان آنها تشکیل نخواهد شد و تفرقه‌ای در این میان وجود ندارد و همگی در این ستاد به فعالیت مشغول خواهند شد.

وی افزود: سعی می‌کنیم در اسرع وقت برنامه‌های نامزدهای اصلاح‌طلب را برای مجلس دهم هرچه سریعتر به دست آنها برسانیم تا همه با یک برنامه واحد در انتخابات شرکت کنیم.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت با تاکید بر اینکه این ستاد فعلا برنامه‌ای برای انتخابات مجلس خبرگان ندارد، گفت: ممکن است در مقاطعی با نامزدهای خبرگان نیز تعامل داشته باشیم.

صوفی درباره شانس پیروزی اصلاح‌طلبان در انتخابات پیش رو گفت: این مسئله به رفتار هیئت‌های نظارت بستگی دارد. اگر هیئت‌های نظارت کمک کنند که مردم با تنوع و تکثر نامزدها مواجه شوند و پای صندوق‌های رای بیایند اصلاح‌طلبان شانس بیشتری برای پیروزی در انتخابات دارند.

وی گفت: طرح انسجام بخشی اصلاح‌طلبان در استان‌های مختلف را از یک سال و نیم پیش شروع کردیم و الان در هر استانی شورای اصلاح‌طلبان استان تشکیل شده است که نمایندگان احزاب، مدیران با نفوذ ادوار و نمایندگان ادوار در آن حضور دارند و در شهرستان‌ها نیز مجمع اصلاح‌طلبان و حامیان دولت شکل گرفته است و این ساز و کار بر این اساس بوده که آرای اصلاح‌طلبان با رقابت درونی تضعیف نشوند و با ساز و کاری که مشخص خواهد شد؛ در نهایت یک نامزد باقی خواهد ماند که دیگر نامزدهای اصلاح‌طلب متعهد می‌شوند تحت نظر مجمع اصلاح‌طلبان آن حوزه انتخابیه عمل کنند و با این ساز و کار امیدواریم سراسر کشور لیست واحد منتشر کنیم.

عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان درباره حضور یاران احمدی‌نژاد در انتخابات گفت: این افراد به عنوان مدیران یک دولت ناموفق شهره هستند و کارنامه نامشخص و مبهمی دارند. تنها نگرانی این است که با ثروت زیادی که دارند؛ رای بخرند که باز هم بعید می‌دانم در برابر یک نامزد قدر اصلاح‌طلب این افراد شانسی داشته باشند اما جایی که انتخاب فردی است شاید سوءاستفاده‌هایی صورت بگیرد که ضرورت نظارت دستگاه‌های اجرایی و ناظر در این موارد ضروری خواهد بود.

صوفی همچنین گفت: تبلیغات عمومی برای دعوت مردم به مشارکت در انتخابات به زودی آغاز خواهد شد و تا زمانی که تبلیغات رسمی ممنوع باشد اصلاح‌طلبان نیز قانون را مراعات خواهند کرد و انشالله تا هفته آینده اولین تبلیغات ما در سطح شهر دیده خواهد شد.

صوفی انسجام و اتحاد اصلاح‌طلبان را بسیار عمیق توصیف کرد و گفت: امیدواریم در نود و پنج درصد حوزه‌ها به لیست واحد برسیم و اگر کسی نخواهد به این لیست اضافه شوند امیدواریم وجهه تخریبی برای اصلاح‌طلبان نداشته باشند.

کد خبر : ۳۳۷۱۶۶