خبرگزاری کار ایران

دادستان تهران:

شناسایی و دستگیری متعرضان به سفارت عربستان ادامه دارد

جلسه‌ مشترک معاونان دادستان تهران و سرپرستان مجتمع‌های قضایی تهران به ریاست عباس جعفری‌ دولت‌آبادی برگزار شد.

به گزارش ایلنا، عباس جعفری دولت‌آبادی با اشاره به لزوم تشکیل جلسات مشترک بین دادسراها و مجتمع‌های قضایی گفت: سرپرستان دادسراهای نواحی باید به‌طور منظم جلسات مشترکی را با سرپرستان مجتمع‌های قضایی داشته باشند تا با برگزاری اینگونه جلسات به فهم مشترک برسیم.

وی افزود: اقدامات دادسرا و دادگاه باید مکمل هم باشند تا برخی از متخلفان نتوانند به اهداف خود برسند.

 

اقدامات دادگاه و دادسرا نباید خنثی‌کننده یکدیگر باشد

 

جعفری دولت‌آبادی اعلام کرد: برای حل مشکلات در تهران بزرگ باید در مورد مسائل مهم و مبارزه با جرایم به فهم مشترک برسیم و بروز برخی مشکلات کنونی، ناشی از فقدان یک فهم مشترک بین مراجع قضایی است.

وی با انتقاد از صدور احکام متفاوت در پرونده‌های مشابه تصریح کرد: در بعضی موارد در پرونده‌های مشابه، احکام متفاوت صادر می‌شود که نوعی تبعیض ناروا است.

دولت‌آبادی خاطرنشان کرد: احکام دادگاه‌ها و تصمیمات دادسراها باید مکمل هم بوده و نباید اقدامات موثر علیه مجرمین را خنثی کنیم.

 

صدور احکام قوی موضع مراجع قضایی را تقویت می‌کند

 

دادستان عمومی و انقلاب تهران با بیان اینکه صدور احکام قوی موضع مراجع قضایی در مبارزه با جرایم را تقویت خواهد کرد، افزود: صدور رای محکم و بازدارنده از سوی دادگاه برای متهم موجب تقویت دستگاه قضایی می‌شود.

 

جعفری دولت‌آبادی ضمن تاکید بر لزوم مقابله دادسرا و دادگاه با جرایم مهم اقتصادی، زمین‌خواری، جرایم امنیتی، جرایم علیه بهداشت عمومی و جرایم علیه اخلاق و عفت عمومی گفت: باید در برخورد با این جرایم با قدرت عمل کنیم تا متخلفان عزم جدی ما را در برخورد با اینگونه جرایم احساس کنند.

 

دادستانی و محاکم باید در مقابله با مسائل خلاف اخلاق، همیار هم باشند

 

وی با اشاره به برخی مشکلات موجود در رسیدگی به جرایم مرتبط با اخلاق و عفت عمومی گفت: در برخی موارد ماموران پلیس برای اخذ دستورات قضایی از دادسراها و دادگاه ها با مشکلاتی مواجه‌اند.

دولت‌آبادی با اشاره به نظارت دادستان بر ظابطین، زندان‌ها و محاکم گفت: همکاران قضایی در محاکم تهران به این موضوع توجه کنند و اگر مشکلاتی را در عملکرد دادسرا مشاهده کردند به دادستانی تهران اعلام کنند.

جعفری دولت‌آبادی افزود: در دادستانی تهران 5 دایره نظارت متمرکز در زندان‌ها ایجاد شده و دادیاران ناظر در زندان‌ها مستقر هستند. همچنین در دادسرای عمومی و انقلاب تهران معاونت دفاع از کیفرخواست تشکیل شده که وظیفه‌ آن پیگیری حضور نمایندگان دادستان در محاکم و ارایه گزارش جلسات دادگاه به دادستان است.

دولت‌آبادی در این جلسه خواستار تشکیل کارگروه مشترک برای بررسی مشکلات اعلامی شد.

وی در مورد پرونده تعرض به سفارت عربستان اعلام کرد: شناسایی، دستگیری و تحقیق از متهمان ادامه دارد.

 

آمادگی رئیس کل محاکم تهران برای تشکیل محاکم تخصصی

 

در ادامه جلسه، پوریانی رییس کل محاکم تهران اظهار کرد: به منظور رفع ایرادات و اشکالات موجود باید جلسات مشترک در سطح سرپرستان نواحی دادسراها و روسای مجتمع‌های قضایی تشکیل شود.

وی برای تشکیل دادگاه‌های تخصصی در تهران اعلام آمادگی کرد.

در این جلسه معاونان دادستان و برخی سرپرستان مجتمع‌های قضایی به طرح مسایل و مشکلات موجود پرداخته و راهکارهایی ارایه کردند.

کد خبر : ۳۳۷۱۹۷