خبرگزاری کار ایران

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء:

نیاز به متخصص خارجی نداریم/بخش‌های باقی مانده کمتر از ۲ سال به اتمام می‌رسد

سردار عبداللهی با تأکید بر اینکه کلیه مراحل طراحی، اجرا و ساخت پالایشگاه فازهای ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی با مهندسی ۱۰۰ درصد ایرانی صورت گرفته است گفت: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) با روحیهٔ انقلابی و بسیجی پای کار است.

به گزارش ایلنا، سردار سرتیپ پاسدار عبادالله عبداللهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) در مراسم افتتاح پالایشگاه فازهای ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی که با حضور حسن روحانی رئیس جمهور، مهندس بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت و جمعی از فرماندهان همچنین مدیران ومسئولین حوزه نفت و گاز در عسلویه برگزار شد با اشاره به روند اقدامات صورت گرفته در خصوص فازهای ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی اظهار داشت: این پالایشگاه با تدبیر مسئولان و زحمات مهندسان ایرانی و جوانانی که تداعی‌گر دوران عزت آفرین دفاع مقدس هستند به ثمر رسیده است.

وی از راه اندازی پالایشگاه فازهای ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی به عنوان اقدامی جهادی یاد کرد و گفت: امروز در تمامی پروژه‌ها و کارگاه‌ها رزمندگان و جهادگران عرصه سازندگی کشور با هدایت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء و پشتیبانی دولت مشغول ایفای نقش مؤثر می‌باشند.

عبداللهی با بیان اینکه ۱۲۵ میلیون نفر ساعت کار در این پروژه انجام گرفته است گفت: انجام ۶ میلیون متر مکعب خاک‌برداری و خاک‌ریزی و ۶ هزار کیلومتر کابل گذاری گوشه‌ای از اقدامات قرارگاه در اجرای پروژه فازهای ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) با تأکید براینکه هیچ گونه نیازی به مهندسی خارجی در اجرای پروژه‌ها نداریم گفت: امروز با مهندسی ۱۰۰ درصد ایرانی تمامی مراحل از طراحی، تجهیز، تأمین کالا و ساخت پالایشگاه فازهای ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی با بهترین کیفیت صورت گرفته است.

عبداللهی با بیان اینکه پالایشگاه فازهای ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی تا کنون ۱۶ میلیارد و ۳۷۰ میلیون متر مکعب گاز را وارد شبکه کرده است گفت: با محاسبه ارزش ارزی تولیدات این پالایشگاه می‌توان گفت این پالایشگاه تاکنون بیش از دو برابر هزینه ساخت خود تولیدات داشته است.

وی با تأکید براینکه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء با روحیه انقلابی و اعتقاد بسیجی پای کار است گفت: امروز ۹ ابرپروژه‌ توسط قرارگاه در حال انجام است که تاکنون حدود ۸۵ درصد پیشرفت کار داشته و در صورت حمایت دولت و تأمین مالی بخش‌های باقی مانده در کمتر از ۲ سال به اتمام رسیده و عایدی ۴۰ میلیارد دلاری را به همراه خواهد داشت.

عبداللهی در پایان با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در اجرای راهبرد اقتصاد مقاومتی در کشور گفت: با رفع موانع کوچک و روحیه جهادی و بسیجی می‌توانیم به توفیقات بسیاری دست یابیم.

کد خبر : ۳۳۷۲۵۴