خبرگزاری کار ایران

منصوری آرانی در گفت‌وگو با ایلنا:

اجرای برجام فضای روانی مناسبی را در جامعه حکمفرما می‌کند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اگر در مجلس دهم ناهماهنگی میان دولت و مجلس ادامه یابد، بار دیگر شاهد سیل تذکرات و استیضاح‌ها و سوال‌ها خواهیم بود اما به گمان من مجلس دهم، به مراتب معتدل‌تر از مجلس نهم خواهد بود.

عباسعلی منصوری آرانی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره به زمان اندکی باقی‌مانده تا اجرایی شدن برجام، اظهار داشت: از زمانی که امضای توافق هسته‌ای تا روز اجرایی شدن برجام، فرآیندی طی شد و پس از روز اجرایی شدن نیز نیازمند پشت سر گذاشتن فرآیند دیگری هستیم.

او ادامه داد: ‌ آنچه مسلم است، مسائل اقتصادی را نمی‌توان یک‌شبه حل کرد و مستلزم طی کردن پروسه‌ای است که باید مقدمات کار در فازهای بانکی، اقتصادی و سرمایه‌گذاری فراهم شود، لذا نباید توقع داشت در زمانی کوتاه به موفقیت‌های شگفت‌انگیز دست پیدا کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: البته همزمان با آغاز دوران اجرایی شدن برجام، فضای روانی مناسبی در جامعه حکمفرما خواهد شد که همین فضای مساعد، بسترهای دستیابی به موفقیت‌های بعدی را فراهم خواهد کرد، اما برای رسیدن به نقطه مطلوب باید چند ماه منتظر بمانیم.

نماینده مردم کاشان با اشاره به نقش تاثیرگذار دولت در پشت‌ سر گذاشتن این دوران، گفت: طبیعتاً دولت باید در چارچوب‌های برجام عمل کند و در این مسیر، مجلس نیز باید با ریل‌گذاری در بخش‌های مناسب در راستای حل مشکل رکود و برون‌رفت از مشکلات اقتصادی به دولت یاری برساند.

او با تاکید بر لزوم همکاری نزدیک دولت و مجلس در دوران پسابرجام، یادآور شد: متاسفانه غربی‌ها فضای ناامنی را در دنیا ترسیم کرده بودند و تحت تاثیر تبلیغات آنها در مسیر سرمایه‌گذاری در ایران برای کشورهای جهان مشکلاتی ایجاد شده بود. با این وجود، یکی از بزرگ‌ترین مزایای برجام همین تغییر فضا و ایجاد اتمسفر مثبت میان بازیگران جهانی نسبت به کشور ماست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه کرد: برجام توانست جو تبلیغاتی منفی علیه ایران را آهسته آهسته تغییر دهد و امروز فضا بسیار مساعد‌تر از گذشته است.

منصوری آرانی در پایان با اشاره به نقش موثر مجلس دهم در پیشبرد اهداف اقتصادی و سیاسی دوران پسابرجام اعلام کرد: اینکه چه کسانی در مجلس بعدی حضور داشته باشند و مجلس دهم تا چه میزان با دولت هماهنگ باشد، تاثیر بسیاری در ایجاد فضای مساعد خواهد داشت و اگر همچنان این ناهماهنگی میان دولت و مجلس ادامه یابد، دوباره سیل تذکرات و استیضاح‌ها و سوال‌ها آغاز خواهد شد اما به گمان من مجلس دهم، به مراتب معتدل‌تر از مجلس نهم خواهد بود.

کد خبر : ۳۳۷۶۲۰