خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله موسوی اردبیلی:

ایران و آذربایجان مراقب باشند در دام دشمنان نیفتند

آیت‌الله موسوی‌اردبیلی گفت: لازم است دو کشور ایران و آذربایجان روابط خود را تقویت کنند.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله موسوی‌اردبیلی در دیدار با محسن پاک آئین سفیر ایران در جمهوری آذربایجان با تأکید بر سابقه ارتباط آذری‌ها با اهل بیت علیهم السلام اظهار کرد: پایبندی شیعیان آذربایجان به مظاهر شیعه در گذشته نه چندان دور نسبت به دیگر اقوام بیشتر بود و آن‌ها همچنان به ائمه معصومین علیهم السلام علاقمند هستند و اینجای مباهات دارد.

وی افزود: دولتمردان آذربایجان که خود شیعه و پیرو اهل بیت علیهم السلام هستند، باید به دور از هرگونه تنش و ناآرامی سیاسی، فضای ترویج و نشر فرهنگ شیعی را اعتلا ببخشند.

این مرجع تقلید با تأکید بر لزوم تقویت روابط ایران و آذربایجان گفت: لازم است دو کشور ایران و آذربایجان که متعلق به پیروان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام هستند روابط خود را تقویت کنند و مراقب باشند در دام دشمنانی که درصدد ایجاد اختلاف و تفرقه بین این دو ملت هستند، نیفتند.

در ابتدای این دیدار، محسن پاک آئین سفیر ایران در باکو با ارائه گزارشی از وضعیت کشور آذربایجان بیان کرد: زمینه‌های متعدد ارتباط و همکاری بین دو کشور وجود دارد و با اقدامات انجام شده جهت اعتماد سازی، سطح روابط گسترش یافته است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در جهت تقویت روابط با دولت آذربایجان گفت: در طول سالیان اخیر مذهب شیعه و مظاهر آن در آذربایجان رشد خوبی داشته و جهت گیری اجتماعی به سمت فهم شعائر شیعه بوده است.

کد خبر : ۳۳۸۱۵۳