خبرگزاری کار ایران

موحدی کرمانی در خطبه‌های نمار جمعه تهران:

کسانی به مجلس بروند که امتحان پس داده‌اند

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران گفت: پیام برخورد ایران با مسئله ورود تفنگداران دریایی آمریکا این بود که ایران کشوری قوی و تواناست؛ که در جای خودش رأفت را نیز فراموش نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آیت‌الله غلامعلی موحدی کرمانی که در خطبه‌های نماز جمعه این تهران سخن می‌گفت، با اشاره به لزوم عدالت در جامعه، مسئولان کشور را مخاطب خود قرار داد و گفت: اگر پست‌هایی در اختیار شماهاست، قرار نیست آنها را برای خویشاوندان خود تقسیم کنید.

او گفت: هوای خویشاوندان را داشتن و تنها به آنها فکر کردن و در فکر مردم نبودن، خسارت بزرگی به کشور و جامعه وارد می‌کند لذا کسی حق چنین کاری را ندارد.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به موضوع مالیات، اظهار داشت: باید راهی در پیش گرفته شود تا کسانی که توان پرداخت هزینه‌های خود را ندارند، تحت فشار قرار نگیرند.

موحدی کرمانی در خطبه‌های دوم خود به مناسبت‌های تاریخی و خاطره مرحوم بخارایی اشاره و تصریح کرد: مرحوم بخارایی در همین ایام حسنعلی منصور را اعدام انقلابی کرد. حسنعلی منصور در دوران نخست‌وزیری‌اش تصویب کاپیتولاسیون را انجام داد و دیگری دستور تبعید حضرت امام‌(ره) بود.

او با بیان اینکه از دیگر سالگردهای این ایام، روز غزه و همچنین فرار شاه خائن است، افزود: تاریخ درس‌های زیادی دارد. سرنوشت جانیان تاریخ همین است؛ آنها یا باید فرار کنند یا همچون صدام کشته شوند.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران گفت: مسئله دیگر، مسئله قلب رآکتور اراک است که امیدوارم در نهایت مردم خوشحال شوند. من فقط توصیه می‌کنم مراقب باشید.

موحدی کرمانی افزود: مسئله دیگر مسئله ورود تفنگداران آمریکا به آب‌های کشورمان است. پیام برخورد ایران با این اتفاق این بود که ایران کشوری قوی و تواناست؛ که در جای خودش رأفت را نیز فراموش نمی‌کند. مسئولان بدانند آمریکا بالاخره دست از زورگویی برنخواهد داشت. همه باور داشته باشید که دولت آمریکا، دولتی طاغوتی است و به تعبیری دبه و نقض عهد می‌کند.

او خاطرنشان کرد: سوال اینجاست که با دولتی زورگو چه باید کرد؟ قرآن می‌گوید اگر ملاحظه حال زورگو را کردیم، باعث می‌شود آنها بیشتر زورگوتر شوند. این نمی‌شود که آنها مدام بگویند ایران به تعهدهای خود را عمل کرد. خب، این یک سوی قضیه است، سوی دیگر قضیه این است که غرب نیز به تعهدهای خود پایبند باشد.

موحدی کرمانی با اشاره به اینکه آل سعود با جنایت‌ها و حماقت‌هایش قطعاً به سقوط نزدیک شده است، اظهار کرد: شهادت شیخ نمر لاجرم وضع آل سعود را تغییر می‌دهد و نمی‌گذارد آنها برپا بمانند. سوال این است که مگر شیخ نمر چه گفت و چه کرد که گردنش را زدند؟

او با اشاره به نزدیکی انتخابات مجالس خبرگان و شورای اسلامی گفت: ما در مقطع بسیار حساس قرار گرفته‌ایم و امتحان سختی در پیش داریم. چراکه انتخابات خبرگان و مجلس مسئله ساده‌ای نیست. باید مراقب و مواظب بود که کسانی به مجلس راه یابند که از ولی فقیه تبعیت نشان داده باشند و در انقلاب هم امتحان خود را پس داده باشند.

موحدی کرمانی با بیان اینکه مردم باید معیار خود را در انتخاب کاندیداها ویژگی‌هایی قرار دهند که رهبری به آنها اشاره کرده‌اند، اظهار کرد: اگر لیستی به تعبیر رهبری شامل افرادی مومن، انقلابی، متدین و دارای سوابق روشن بود همه باید به تبعیت از رهبری از آن استقبال کنند و من نیز امیدوارم انسان‌های مومن، متدین و انقلابی چنین لیستی را تنظیم کنند و این لیست نیز مورد اعتماد رهبری قرار گیرد و ایشان به آن رأی دهند. ان‌شاءالله کسانی وارد صحنه انتخابات می‌شوند که صدق داشته باشند.

کد خبر : ۳۳۸۱۹۶