خبرگزاری کار ایران

منصوری‌آرانی در گفت‌وگو با ایلنا:

جریان‌های سیاسی با ایجاد فضای مثبت به اجرای برجام یاری برسانند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم گفت: جریان‌های سیاسی داخلی می‌توانند هم به ایجاد فضای مثبت و امیدوارانه یاری برسانند.

عباسعلی منصوری آرانی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با تاکید بر لزوم حفظ فضای مثبت و امیدواری دوران اجرای برجام و لغو تحریم‌ها اظهار داشت: آ‌ن‌چنان که برجام، از مسیر طولانی، بسیار پر فراز و نشیب، پیچیده و سختی عبور کرد تا به روز اجرا برسد، امروز نیز همچنان برای چشیدن نتیجه نهایی و دستاوردهای واقعی آن، باید مقدماتی طی شده و شرایط برای آن فراهم گردد.

او گفت: نباید فراموش کنیم که برجام همان‌گونه که می تواند برای کشور همچون فرصتی طلایی و استثنایی باشد، در صورت عدم دقت در نحوه اجرای آن می‌تواند به صورت تهدیدی برای کشور نیز تبدیل شود و مهم این است که بتوانیم از تهدیدهای احتمالی نیز به صورت بهترین فرصت‌ها استفاده کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: این فرصت‌ها می‌تواند زمینه‌ساز اقدام‌هایی خلاقانه در سیاست خارجی کشورمان باشد و باید تلاش کنیم تا بتوانیم  از این فرصت‌ها در راستای بسترسازی برای جذب سرمایه‌های خارجی، ارتقای سطح تولیدهای داخلی و چابک‌سازی صادرات ارز آور  کمال استفاده را ببریم.

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل اضافه کرد: در فضایی که ایجاد شده باید به دنبال توسعه روابطمان با جهان باشیم تا بتوانیم از فرصتی که پیش آمده برای گسترش صنعت گردشگری در کشورمان نیز استفاده کنیم و در مجموع بتوانیم شرایط را برای بهبود وضعیت اقتصادی کشورمان فراهم آوریم.

منصوری آرانی یادآور شد: فراموش نکنیم، تمام این فرصت‌ها در روز اجرای برجام ایجاد نمی‌شود و باید دقت کنیم،‌ فضای امیدواری و احساسی مخربی در پی اعلام روز اجرای برجام بر کشور حاکم نشود و باید توجه داشته باشیم، مبادا این روزهای امیدواری تبدیل به روزهای یاس و ناامیدی شود.

او گفت: در این راستا، مسئولان چه در دولت و چه در مجلس و دیگر نهادها و به ویژه در رسانه‌های جمعی وظیفه دارند، با تشریح دقیق وضعیت کشور در روزهای پس از اجرای برجام، مانع از آسیب‌دیدن کشور از فضای احساسی بلافاصله پس از اجرای برجام شوند.

عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس تصریح کرد: بر این اساس، باید دقت کنیم که به هیچ‌عنوان یک‌روزه به آثار اولیه اجرای برجام دست نخواهیم یافت و اگر خوب عمل کنیم، باید در چند ماه آتی منتظر به ثمر نشستن آثار اولیه ناشی از اجرای برجام در کشورمان باشیم.

این نماینده مجلس همچنین در پاسخ به سوالی درباره تاثیر اجرایی شدن برجام در اوضاع داخلی و مسائل مربوط به سیاست داخلی، یادآور شد: دستیابی به انسجام داخلی، می‌تواند کلید حل مشکلات کشور در پرتو اجرای برجام، لغو تحریم‌ها و گشایش در سیاست خارجی باشد.

او اضافه کرد: اگر برجام را به‌عنوان یک موضوع استراتژیک و راهبردی مدنظر قرار دهیم و توجه همه بر اجرایی شدن درست و اصولی برجام و استفاده مناسب از فرصت‌های ناشی از آن باشد، دستیابی به این انسجام داخلی ممکن خواهد بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: جریان‌های سیاسی داخلی می‌توانند هم به ایجاد فضای مثبت و امیدوارانه یاری برسانند و باید توجه داشته‌ باشیم مبادا امید و فضای مثبتی که در کشور به وجود آمده، تبدیل به یاس و ناامیدی شود.

نماینده مردم کاشان در مجلس نهم اعلام کرد: باید دقت کنیم، مبادا برخی جریان‌های سیاسی داخلی در آستانه انتخابات همبستگی و امیدواری حاکم بر جامعه را تبدیل به یاس کنند و باتوجه به این‌که احتمالاً تا یک ماه آتی تاثیر روشن و ملموسی از اجرای برجام در اقتصاد شاهد نخواهیم بود، مسئولان در راستای آگاهی‌بخشی به مردم تلاش کنند.

کد خبر : ۳۳۸۵۸۸