خبرگزاری کار ایران

فراهانی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

نهاد نظارتی بستر مشارکت همه را فراهم کند

دبیر کل حزب ندای ایرانیان، با بیان اینکه‌ نهادهای نظارتی بستر مشارکت همه مردم را فراهم کنند، گفت: تشکیل مجلس مقتدر کارآمد که عصاره نخبگان آحاد مردم باشد برطرف کننده همه تهدیدات داخلی و خارجی است.

مجید فراهانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در مورد ثبت‌نام فعالان سیاسی اصلاح‌طلب در انتخابات هفتم اسفند گفت: ‌ در این انتخابات بسیاری از اصلاح‌طلبان سر‌شناس با واقع‌بینی و خردورزی حسن نیت خود را نشان دادند و در انتخابات مجلس دهم ثبت‌نام نکردند، بنابراین انتظار این است که متقابلاً معدودی از اصلاح‌طلبان میانه‌رو باقیمانده بتوانند در این عرصه وارد شوند، چراکه کشور اکنون نیاز مُبرم به یک مجلس قدرتمند و کارآمد دارد که رأی قاطبهٔ ملت پشتیبان آن باشد.

فراهانی با بیان اینکه جامعه ما اکنون از نظر اقتصادی و اجتماعی درگیر عمیق‌ترین بحران‌های داخلی است، خاطرنشان کرد: قیمت نفت در پایین‌ترین حد آن در آستانه بیست دلار است و تحریم‌ها حداکثر تاثیر خود را، از رکود و بیکاری گرفته تا بحرانهای اجتماعی بر جامعه ما گذاشته است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه در این شرایط فقط وفاق و وحدت ملی، چاره‌ساز است و یک اشتباه می‌تواند همه چیز را به هم بریزد، تاکید کرد: در این شرایط حزب ندای ایرانیان از تشکیل مجلس مقتدر کارآمد حمایت می‌کند تا بتواند با نمایندگی همه مردم حساب‌کشی کند و تهدیدات را به فرصت تبدیل کند و با عقلانیت و خردورزی، تدبیر لازم برای برنامه‌های ریز و کلان مشکلات جامعه را داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه، مجلس مقتدر باید بتواند با مردم ارتباط موثری پیدا کند و مورد اعتماد آحاد ملت قرار گیرد، اظهار داشت: در همین راستا، مقام معظم رهبری تعیین هدف نمودند که «حتی کسانی که حاکمیت را قبول ندارند برای حفظ ایران به صحنه انتخابات بیایند.» اینجاست که اولین وظیفه نهادهای نظارتی در انتخابات ایجاد پیش زمینه‌ها و بستر لازم برای تحقق چنین هدفی است.

فراهانی اضافه کرد: اولین پیش زمینه حضور آحاد مردم با سلایق متعدد در انتخابات آن است که هر اندیشه‌ای در مردم امکان انتخاب نمایندگان هم‌فکر خود از فهرست کاندیدا‌ها را بیابد به همین دلیل ضرورت تنوع فکری در کاندیداهای تعیین صلاحیت شده اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده است.

دبیر کل حزب ندای ایرانیان در مورد موضع حزب متبوعش تاکید کرد: حزب ندای ایرانیان در هر شرایطی خود را ملتزم به رعایت قانون و تمکین به تصمیم نهادهای قانونی می‌داند و عبور از قانون یکی از مهم‌ترین خطوط قرمز ماست، اما انتظار داریم شورای محترم نگهبان این چالش‌های اساسی را مد نظر قرار دهد.

کد خبر : ۳۳۸۸۷۸