خبرگزاری کار ایران

بیانیه اصلاح‌طلبان آذربایجان شرقی؛

شورای نگهبان در فرصت باقی‌مانده به اعتراض‌ کاندیدا‌ها با سعه صدر رسیدگی کند

شورای هماهنگی اصلاح طلبان آذربایجان شرقی با صدور بیانیه‌ای خواستار تجدید نظر در احراز صلاحیت داوطلبان اصلاح طلب ثبت نام کننده در حوزه‌های مختلف انتخابیه آذربایجان شرقی شد.

به گزارش ایلنا، در بخشی از این بیانیه آمده است: در پی اقدامات قبلی، نهایتا نظر هیات‌های نظارت بر انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در خصوص صلاحیت کاندیدا‌ها به فرمانداری‌های استان ابلاغ شد که حاکی از رد صلاحیت کاندیداهای شاخص و منتقد اصلاح‌طلب با عناوین عدم احراز صلاحیت و عدم التزام به نظام و ولایت فقیه در اکثر حوزه‌های انتخاباتی استان است.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: حضور گسترده مردم در انتخابات برای نشان دادن اقتدار نظام در عرصه‌های بین المللی بیش از هر زمان دیگری اهمیت ویژه‌ای دارد و مقام معظم رهبری نیز در فرمایش‌های اخیر خود ضمن حق‌الناس دانستن انتخابات و رای مردم، بر این مهم تاکید کرده و خواستار شرکت حتی مخالفان نظام در انتخابات و رای دادن آنان شده‌اند.

در قسمتی دیگر از این بیانه آمده است: شورای اصلاح‌طلبان استان آذربایجان شرقی انتظار دارد هیات‌های نظارت در فرصت باقی‌مانده به اعتراض‌های کاندیدا‌ها با سعه صدر رسیدگی کند.

در بخش دیگر بیانیه تاکید شده است: از ریاست محترم جمهوری حجت الاسلام والمسلمین جناب دکتر روحانی نیز تقاضا داریم بر تکالیف قانونی خود در رابطه با نظارت بر اجرای صحیح قانون اساسی که در جهت ایفای حق و حقوق ملت و پاسداشت قانون است تاکید کند و از همه ظرفیت‌های قانونی برای احقاق حقوق کاندیدا‌ها استفاده کنند تا شاهد انتخاباتی پرشور و در شان جمهوری اسلامی ایران باشیم.

کد خبر : ۳۴۰۴۲۳