خبرگزاری کار ایران

عضو حقوقدان شورای نگهبان:

حاکمیت اخلاق در تبلیغات انتخاباتی به بسیاری از چالش‌ها پایان می‌دهد

عضو حقوقدان شورای نگهبان، وجود عالمان عامل و ربانی را از بزرگ‌ترین نعمت‌ها دانست و گفت: یکی از عوامل اصلی مشکلات جامعه ما فقدان یا کمبود چنین کسانی است که می‌توانند راهنمای مردم و مسئولان در متن زندگی سیاسی و اجتماعی باشند.

به گزارش ایلنا، محسن اسماعیلی در مراسم یادبود سالگرد رحلت آیت‌الله حاج آقا مجتبی تهرانی در مسجد انصارالحسین (ع) شهرک شهید محلاتی تهران، گفت: هر اندازه مقام انسان بالا‌تر می‌رود و جایگاه سیاسی اجتماعی‌اش بیشتر می‌شود، نیاز او به هم‌نشینی با یک عالم ربانی هم بیشتر می‌شود.

او افزود: خدا نکند کسی احساس کند که به دلیل پست و جایگاهش، دیگر در شأن او نیست که به مسجدی برود و از عالمان دین موعظه‌‌ای بشنود؛ چرا که این آغاز انحطاط و انحراف است.

اسماعیلی با اشاره به روایتی از امیرالمومنین حضرت علی (ع) که فرمودند: «نقش مالک اشتر برای من مانند نقش من برای پیامبر خدا بود»، خاطرنشان کرد: در عین حال، وقتی او را به ولایت مصر برمی گزیند، به مالک دستور می‌دهد که: «به درس‌آموزی از علما اهتمام بسیار داشته باش».

دانشیار دانشگاه تهران گفت: نقشی که یک عالم در زندگی ما ایفا می‌کند هیچ‌گاه توسط درس و بحث و مطالعه حاصل‌شدنی نیست و برای همین است که روایات متعددی ما را سفارش به هم‌نشینی با علما کرده است.

شاگرد برجسته زنده‌یاد آیت‌الله حاج آقا مجتبی تهرانی افزود: یکی از مواردی که در سیره ایشان دیده می‌شود، اهتمام به مجالس موعظه تا پایان عمر و با محوریت تولید علم و شعور بود تا جایی که آن را بر هر کار دیگری، از جمله ریاست قوه قضاییه و عضویت فقهای شورای نگهبان ترجیح دادند.

او ضمن ذکر خاطراتی، اخلاص و عمل به گفته‌ها را رمز دلدادگی جوانان به این عالم ربانی دانست و گفت: ایشان هیچ تمایلی به رسانه‌ای شدن نداشت و به شدت شهرت‌گریز بود. ساده زیستی و مردم داری نیز او را به عالمی دردآشنا تبدیل کرده بود؛ مرجع تقلیدی که خریدهای‌ منزل را انجام می‌داد، چیزی در خانه انبار نمی‌کرد و برای مشکلات مردم اشک می‌ریخت.

اهتمام به حفظ نظام اسلامی و اجتناب از تضعیف رهبری در سیره آیت الله حاج اقا مجتبی تهرانی، خصوصیت دیگری بود که این استاد حوزه و دانشگاه مورد بحث قرار داد و گفت: حل مشکلات در گرو انتخاب انسان‌های کار آمد و اخلاق مدار است و حاکمیت اخلاق در تبلیغات و در نظر گرفتن اخلاق به عنوان ملاکی برای انتخاب نمایندگان مجلس خبرگان و خانه ملت می‌تواند به بسیاری از چالش‌ها و مشکلات کنونی پایان دهد.

کد خبر : ۳۴۰۵۷۷