خبرگزاری کار ایران

در دیدار سنایی با معاون وزیر خارجه روسیه صورت گرفت:

بررسی همکاری‌های منطقه‌ای ایران و روسیه

در دیدار سفیر کشورمان در مسکو با معاون امور کشورهای مشترک المنافع و قفقاز وزارت امور خارجه روسیه، همکاری‌های منطقه‌یی دو کشور مورد گفتگو قرار گرفت.

به گزارش ایلنا، در این دیدار گریگوری کاراسین، معاون وزیر امور خارجه روسیه، با ابراز خرسندی از تحقق برجام و رفع تحریم‌های بین‌المللی علیه کشورمان، اظهار امیدواری کرد که با فضای جدید ایجاد شده، روابط دو کشور هرچه بیش‌تر گسترش یابد و تقویت شود.

کاراسین سفر اخیر رییس جمهور فدراسیون روسیه به جمهوری اسلامی ایران را حائز اهمیت و دارای آثار درازمدت بر روند همکاری‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی ایران و روسیه دانست و گفت: فعالیت‌ها و تلاش‌های چشمگیر مقامات و دست اندرکاران سیاسی، اقتصادی دو کشور، دورنمای روابط را امیدوارکننده ترسیم می‌کند.

معاون وزیر خارجه روسیه نزدیکی مواضع سیاسی ایران و روسیه نسبت به تحولات منطقه را مبنای خوبی برای تقویت همکاری‌ها دانست و از گسترش روابط و مشورت‌های سیاسی منطقه‌یی استقبال کرد.

سنایی نیز ضمن برشمردن برخی تلاش‌های به عمل آمده دو طرف برای افزایش سطح همکاری‌ها، تبادل هیات‌ها در سطوح عالی بین ایران و روسیه و اسناد مهم امضاء شده طی چند ماه اخیر را نشانه خوبی از روند رو به گسترش روابط دو کشور و عزم و اراده سیاستگذاران و مقامات ایران و روسیه مبنی بر تداوم و تقویت این روند توصیف کرد.

سفیر کشورمان با اشاره به فرصت‌ها و تهدیدهای مشترک منطقه‌یی ایران و روسیه، افزایش مشورت‌های سیاسی درباره مسائل منطقه‌ای را ضروری ارزیابی کرد و آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای تقویت گفت‌وگوها با روسیه ابراز کرد و سند همکاری بین وزارت خارجه‌های ایران و روسیه را پایه مناسبی برای رایزنی مقامات ذی‌ربط در سطوح و موضوعات مختلف دانست و علاقمندی دو طرف برای اجرای مفاد آن را مثبت ارزیابی کرد.

کد خبر : ۳۴۰۶۰۴