خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله غرویان در گفت‌وگو با ایلنا:

وفاداران به نظام اجازه حضور در انتخابات را داشته باشند/ شورای نگهبان تجدید نظر کند

محسن غرویان گفت: در صورتی که نتیجه‌ای در تجدید نظر ایجاد نشود تلقی مردم این خواهد شد که این انتخابات برای یک جناح در حال برگزاری است.امیدواریم با تدبیر شورای نگهبان کاندیداهای واقعی مردم در میدان رقابت توان حضور داشته باشند

آیت‌‌الله محسن غرویان در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا با اشاره به موضوع رد صلاحیت‌ها گفت: امیدواریم که تعدادی از رد صلاحیت شده‌ها با تجدید نظر و بازنگری شورای نگهبان به عرصه بازگردند. رییس جمهور هم طبق رهنمودهای رهبری که رعایت حق‌الناس را مهم دانسته‌اند خواهان این شدند که شورای نگهبان با عنایت و دقت بیشتری نسبت به بررسی صلاحیت‌ها تجدید نظر داشته باشند.

او افزود: در صورتی که نتیجه‌ای در تجدید نظر ایجاد نشود تلقی مردم این خواهد شد که این انتخابات برای یک جناح در حال برگزاری است. امیدواریم با تدبیر شورای نگهبان کاندیداهای واقعی مردم در میدان رقابت توان حضور داشته باشند و شادی و امیدواری مردم بعد از اجرای برجام به یاس تبدیل نشود.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: ما درباره کسانی که اصل نظام را قبول ندارند بحثی نداریم صحبت ما در مورد کسانی است که در دایره نظام هستند و سوابق آن‌ها حاکی از وفاداری‌شان به نظام است آن‌ها باید بتوانند در صحنه حضور داشته باشند و مردم کاندیداهای خود را از میان سلایق مختلف انتخاب کنند.

غرویان با تاکید بر اینکه به نظر می‌رسد هیات‌های نظارت با عجله و شتاب کار بررسی صلاحیت داوطلبان را انجام داده‌اند،گفت: دعا می‌کنیم هیات نظارت مرکزی و شورای نگهبان با تجدید نظر خود پاسخ ابهامات و تناقض‌های موجود را بدهند چرا که احساس می‌شود شورای نگهبان تنها مرحله امیدواری مردم است.

کد خبر : ۳۴۱۰۲۷