خبرگزاری کار ایران

مطهری در کنگره حزب مردم‌سالاری:

مجلس هشتم نمایندگان خوش‌فکرتری داشت/سیاست حذف منجر به تقویت جامعه نمی‌شود

نماینده مجلس نهم گفت: اگر اعتراضم به رد صلاحیت منجر به تایید بشود یا نشود من افراد را همچنان به حضور در انتخابات دعوت می‌کنم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی مطهری در چهاردهمین کنگره حزب مردم‌سالاری گفت: ضروری است تا مردم در انتخابات آتی مجلس مشارکتی گسترده داشته باشند حتی با همین شرایط فعلی و با وجود رد صلاحیت‌ها معتقدم مردم باید به صورت فعال در انتخابات شرکت کنند.

وی ادامه داد: ما تجربه مجلس نهم را داریم که در آن انتخابات اصلاح‌طلبان تقریبا به غیر از چند حزب انتخابات را تحریم کرده‌اند که نتیجه‌اش مجلس نهم است و این مجلس با مجلس ایده‌آل فاصله‌ بسیاری دارد.

این نماینده مجلس با اشاره به حضورش در مجالس هشتم و نهم اظهار داشت: من وقتی مجلس هشتم و مجلس نهم را با یکدیگر مقایسه می‌کنم می‌بینم که مجلس هشتم قوی‌تر بود و نمایندگان خوش‌فکرتری داشت. که می‌توانستیم با آنها همفکری و درددل کنیم اما این تعداد در مجلس نهم به کمتر از 10 نفر رسیده است.

مطهری با بیان اینکه اگر اصلاح‌طلبان انتخابات را تحریم نمی‌کردند ما مجلس بهتری داشتیم، تصریح کرد: حتی اگر رد صلاحیت‌ها باقی باشد افرادی هستند که با حضور آنها، با همت مردم می‌توان مجلس بهتری را شکل داد و شاید سیاست طرف مقابل هم کاهش مشارکت مردمی باشد اما باید دانست چون این انتخابات، انتخابات مجلس است حدی از اطمینان وجود دارد که مردم در آن شرکت می‌کنند بخصوص در شهرستان‌ها که به خاطر مسائل قومی و طایفه‌ای سهم مشارکت مردمی افزایش می‌یابد و بنابراین اگر در شهرهای بزرگ هم تحریم صورت بگیرد، باز مشارکت در این انتخابات قابل قبول خواهد بود.

وی افزود: اگر اعتراضم به رد صلاحیت منجر به تایید بشود یا نشود من افراد را همچنان به حضور انتخابات دعوت می‌کنم. انتخابات مجلس خبرگان هم انتخابات بسیار مهمی است و باید دانست که انتخابات ریاست جمهوری سال 96 بستگی زیادی به این انتخابات دارد.

این فعال سیاسی اصولگرا یادآور شد: نصیحت من به دوستانی که سیاست حذف را در پیش‌ گرفته‌اند این است که به قول شهید مطهری تحمیل وکیل ولو صالح باعث می‌شود تا جامعه و مردم به رشد دست نیابند به عبارت دیگر این کار منجر به تقویت جامعه نمی‌شود جامعه هرچقدر هم اشتباه کند باید به خواست آنها تمکین کرد و آنها را آزاد گذاشت.

مطهری با بیان اینکه اگر کاندیدایی فساد مالی، اخلاقی و سیاسی ندارد باید تایید صلاحیت شود، خاطر نشان کرد: عدم احراز و رد صلاحیت را باید به مردم واگذار کنیم و اینگونه نباید باشد که 80 درصد کار توسط یک نهاد و مرجع صورت بگیرد و 20 درصد کار را مردم انجام دهند.

وی اضافه کرد: البته باید دانست که اصلاح امور از طریق روال قانونی صورت بگیرد و انحراف‌ها و آسیب‌هایی که متوجه انقلاب است و خلاف قانون اساسی هم هستند باید اصلاح شوند.

 

 

کد خبر : ۳۴۲۱۷۰