خبرگزاری کار ایران

حواشی سومین همایش اصولگرایان؛

نینجاهای نوجوان در همایش اصولگرایان/ انصراف حدادعادل از سخنرانی + تصاویر

سومین همایش اصولگرایان به مناسبت بزرگداشت شیخ نمر با حضور نوجوانان دختر و پسر رزمی‌کار ورزش نین‌جتسو(نینجا) در ورزشگاه شهیدشیرودی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، عصر امروز درحالی سومین همایش ائتلاف اصولگرایان به مناسبت بزرگداشت شیخ نمر در ورزشگاه سرپوشیده شهیدافراسیابی مجموعه ورزشی شهید شیرودی تهران برگزار شد که حواشی جالب توجهی رقم خورد.

درحالی که ائتلاف اصولگرایان درحاشیه برگزاری دومین همایش خود برخورد زیاد خوبی با خبرنگاران نداشتند و در نهایت پس از آن‌که به صورت گزینشی به خبرنگاران خبرگزاری‌های مختلف اجازه ورود دادند، پس از پایان نخستین سخنرانی آنان را به سمت درب خروجی راهنمایی کردند، در سومین همایش باتوجه به این‌که استادیوم ورزشی بزرگی در اختیار اصولگرایان قرار گرفته‌ بود، گوشه‌ای را نیز به خبرنگاران اختصاص دادند؛ بماند که به غیر از خبرنگاران و فعالان سیاسی اصولگرا و برگزارکنندگان و مخاطبان، گروه‌های دیگری ازجمله اعضا و ورزشکاران فدراسیون ورزش‌های رزمی ایران نین‌جوتسو (نینجا) نیز در این مراسم حضور داشتند!

تاخیر یک‌ساعته در آغاز مراسم
درحالی که بنا بود مراسم امروز راس ساعت ۱۵ آغاز شود، حوالی ساعت ۱۶ بالاخره مجری برنامه پشت میکروفون رفت و پس از حدود ۱۵ دقیقه شعرخوانی، آیت‌الله موحدی کرمانی به عنوان سخنران نخست این مراسم، به بیان نکاتی درباره لزوم دقت به این‌که باید در انتخابات به فهرستی رای دهیم که توسط افراد مورد اعتماد تهیه شده، پرداخت.

نکته جالب‌توجه در طول وقفه یک‌ساعته ابتدا مراسم، قطعات موسیقی‌ای بود که در بلندگوهای ورزشگاه پخش می‌شد و در میان این قطعات، آثار موسیقی از علیرضا عصار و حامد زمانی پخش شد. در ادامه و پس از آغاز مراسم نیز فردی به نام تاج‌زاده به مداحی پرداخت که از قضا نام او توجه خبرنگاران حاضر در سالن را به خود جلب کرد!

خروج نیمی از حضار پس از سخنرانی نخست
در همایش امروز اصولگرایان شاید مهمترین اتفاق، حضور قابل‌توجه زنان، مردان و کودکانی بود که خود را به سالن شهید افراسیابی رسانده‌ بودند اما نکته جالب توجه این‌جا بود که بلافاصله پس از اتمام مراسم بیش از نیمی از حضار سالن را ترک کردند و این خروج دسته‌جمعی منجر به ترافیک انسانی در راهروی خروجی سالن شد و پس از حدود ۱۰ دقیقه و درحالی که سخنران دوم مشغول سخنرانی بود، این جمعیت موفق به خروج کامل از سالن شدند.

بماند که پس از سخنرانی دوم و درحالی که هنوز مشخص نشده‌ بود، غلامعلی حداد عادل برخلاف برنامه قصد سخنرانی ندارد، بخش دیگری از حضار نیز به سمت درهای خروجی سرازیر شدند.

انصراف حدادعادل از سخنرانی
پس از پایان سخنان سیدرضا تقوی، درحالی که همه منتظر ایراد سخنرانی غلامعلی حدادعادل سخنگوی ائتلاف اصولگرایان بودند، اعلام شد که آقای حداد از سخنرانی در ادامه مراسم، به دلیل این‌که قصد ندارد بیش از این مصدع اوقات مردم شود، منصرف شد. این درحالی بود که پیش از آن بنابر آنچه در پوسترها و بنرهای اطراف سالن قید شده‌بود، اسامی حجت‌الاسلام ابراهیمی و حتی حجت‌الاسلام احمد خاتمی نیز به‌عنوان سخنران‌های مراسم مورد اشاره قرار گرفته‌ بود!

مخاطبان سومین همایش اصولگرایان چه‌کسانی بودند
درحالی که حضور چشمگیر و پرتعداد حضار در سالن برگزاری همایش امروز اصولگرایان به شدت مورد توجه عکاسان و تصویربرداران حاضر در سالن قرار گرفته‌بود، گروه‌های جالبی در میان تماشاچیان این مراسم حضور داشتند.

بر این اساس، باوجود آن‌که گروهی از حضار را کسانی تشکیل می‌دادند که به نوعی علاقمند به فعالیت‌های سیاسی و انتخاباتی اصولگرایان هستند، گروه‌های دیگری نیز در سالن شهید افراسیابی حضور داشتند که یا دقیقاً از آن‌چه قرار بود در این سالن رقم بخورد، باخبر نبودند یا به گمان برگزاری مراسم بزرگداشت عالم شیعه شهید شیخ نمر به سالن آمده‌بودند. اتفاقی که جز در چند بیلبورد و بنر تبلیغاتی نمود دیگری نداشت و حتی در سخنرانی دو سخنران روحانی برنامه نیز آن‌‌چنان مورد توجه قرار نگرفت و درحالی که حجت‌الاسلام تقوی در آغاز سخنانش به‌صورت اجمالی به شهادت شیخ نمر اشاره کرد، آیت‌الله موحدی کرمانی در همین حد هم به این عالم شیعه نپرداخت.

بنابر پیگیری خبرنگار ایلنا درباره نحوه مطلع‌شدن حضار، گروهی از آنان به وسیله پیامک‌هایی که ازسوی پایگاه‌های بسیج به آنان ارسال شده، درجریان این مراسم قرار گرفتند و گروهی از آنان نیز با برنامه ریزی بسیج، از شهرستان ورامین به سالن شهید افراسیابی تهران آمده‌بودند.

همایش رزمی اصولگرایان در بزرگداشت شیخ نمر با حضور نینجاهای نوجوان
ازسویی دیگر درحالی که درصد قابل‌توجهی از حضار سالن شهید افراسیابی را نوجوانان و نونهالان رزمی‌کار ورزش نین‌جتسو (نینجا) به خود اختصاص داده‌بودند، نینجاهای پسر حاضر درسالن به بهانه برگزاری یک همایش ورزشی به سالن آورده‌شده‌بودند و نینجاهای دختر نیز به گفته مربی‌شان برای حضور در مراسم بزرگداشت شیخ نمر به سالن افراسیابی آمده‌اند.

فریبا فرجی‌پور مربی و مسئول ورزشکاران دختر باشگاه رزمی نین‌جتسو (نینجا) در این رابطه به خبرنگار ایلنا گفت: امروز باتوجه به این‌که در این سالن تمرین می‌کنیم، برای برگزاری مراسم بزرگداشت شیخ نمر همه ورزشکاران را به سالن آوردیم و برای همایش اصولگرایان به اینجا نیامدیم.

در این میان، درحالی که مربی بانوان ورزشکار برگزاری شیخ نمر را دلیل حضور دخترهای ورزشکار زیرنظرش در همایش امروز اصولگرایان عنوان کرد، ورزشکاران پسر نین‌جتسو (نینجا) با تاکید بر این‌که اگر می‌دانستند قرار است چه اتفاقی بیافتد، به سالن نمی‌آمدند به خبرنگار ایلنا گفتند که از ما خواسته شد برای حضور در یک همایش ورزشی با لباس کامل نین‌جتسو (نینجا) به ورزشگاه شهید شیرودی بیاییم.

به هر تفسیر سومین همایش اصولگرایان نیز به کار خود پایان داد و باید منتظر بمانیم در کمتر یک‌ماه باقی مانده تا انتخابات باید منتظر چه اتفاق‌های دیگری باشیم!

عکسهای بیشتر این مراسم را از اینجـــــــــا ببینید.

2019103

کد خبر : ۳۴۲۲۴۰