خبرگزاری کار ایران

صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه:

مقاومت مردم ایران، دشمن را مائوس کرد

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران گفت: مردم ایران دشمن را با مقاومت مائوس کرد. ضمن اینکه ما در مذاکرات در موضع قدرت بودیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با آرزوی پیروزی جبهه مقاومت و شکست صهیونیسم و ترور و تکفیر، اظهار داشت: در حکومت دینی خوراک روح  و خوراک جان، بسیار مهمتر از خوراک مادی است.

او در ادامه به مسئله اقتصاد اشاره و تصریح کرد: اقتصاد و فرهنگ سالم، فکر سالم و امین را به دنبال خود دارد، لذا ابتدا ارتباط با خدا و ارتباط با خلق خدا از مسائل مهم در حکومت دینی و زندگی دینی است.

صدیقی با تبریک به مناسبت آغاز دهه فجر، گفت: انقلاب اسلام را به متن زندگی مردم آورد و نشان داد اسلام مدیرت دارد، حاکم دارد و همه نیازهای اخروی و دنیوی بشر را پاسخگوست.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه انقلاب ما انقلاب ما، انقلاب ایرانی نیست، بلکه انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: رهبری انقلاب در سال‌ها انقلاب را با طراوت پیش برد و آن را از پیچ‌های خطرناک گذراند.

او  در ادامه به مسئله اجرایی شدن برجام اشاره و با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب به تلاش‌های شبانه‌روزی آنها اشاره کردند، تصریح کرد: مسئله توافق نتیجه مقاومت جانانه ملت غیور و مقاوم ایران بوده است. آنها می‌خواستند با تحریم‌ها فشار زیادی به ملت بیاید تا در نتیجه ملت به وضعیت موجود و انقلاب خودشان بشورند اما ملت با چهره استکبار بیشتر آشنا شدند و نشان دادند تا آخرین نفس پای انقلاب خود ایستاده‌اند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران گفت: مردم ایران دشمن را با مقاومت مائوس کرد. ضمن اینکه ما در مذاکرات در موضع قدرت بودیم. فکر نمی‌کردند جوانان ایران با حرکت جهادی غنی‌سازی بیست درصد داشته باشند و این صنعت را جلو ببرند؛ فردو را تاسیس کنند و آب سنگین اراک را تکمیل کنند.

صدیقی افزود: نکند در دوران پسابرجام عده‌ای سو‌ءاستفاده کنند و بیشتر از جیب مردم بخورند بلکه باید حواسمان باشد اقتصاد مقاومتی را با توجه بیشتر پیش ببریم. مسئله‌ای که ما را به این نقطه رسانده است، روح انقلابی ماست، لذا مسئولان به مسائل فرهنگی و اقتصادی و رفع مشکل بیکاری بیش از پیش بپردازند.

او با بیان اینکه حضور مردم در انتخابات، آبروی نظام است، گفت: این موضوع آبروی خود مردم نیز هست چراکه نشان می‌دهند خودشان انتخاب می‌کنند.

صدیقی افزود: نکند شاهد خبرگانی باشیم که رتبه پایینی داشته باشد و میدان این گروه و آن گروه باشد؛ همچنین نکند شاهد مجلسی باشیم که در آن بیانیه‌های مختلف داده می‌شد. از اینکه صلاحیت عده‌ای در شورای نگهبان احراز شده، برای ما رفع تکلیف نیست و مردم باید چشمانشان را باز کنند و در این مرحله حساس‌تر از دوره‌های قبل به لیست‌ها توجه کنند و ببینند این لیست‌ها از کجا تهیه می‌شود تا مجلسی قوی تشکیل شود.

خطیب موقت نماز جمعه به موضوع تفنگداران آمریکایی اشاره و گفت: اقدام آنها که دقیقا در دوره پسابرجام بود، نشان روح حماسی نیروهای ایرانی بود که پس از آن هم رزمایش بزرگ نیروی دریایی در بندرعباس برگزار شد که آنهم توان کشور را نشان داد.

کد خبر : ۳۴۲۳۲۲