خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله جوادی‌آملی در دیدار وزیر کشور:

انتخابات همراه با امنیت موجب عزت ایران در همه عرصه‌ها می‌شود

آیت‌الله جوادی‌آملی گفت: مردم به تعبیر نورانی حضرت علی(ع) ستون سیاست هستند.

به گزارش ایلنا،  آیت‌الله جوادی‌ آملی شامگاه پنجشنبه در دیدار رحمانی فضلی، وزیر کشور و هیات همراه اظهار کرد: مردم در بخش‌های سیاسی مانند نماز در بخش‌های عبادی‌اند. نماز ستون خیمه دین است و چون دین حکیمانه سخن گفته باید صدر و ذیل دین و مکتب حکیمانه هماهنگ باشد و لذا همانطور که نماز ستون دین است، مردم به تعبیر نورانی حضرت علی(ع) ستون سیاست هستند.

وی عنوان کرد: در امور عبادی، دین ستون بسیار محکمی است و در امور سیاسی هم مردم ستون محکمی‌اند و دلیل این سخن جنگ 8 ساله دفاع مقدس است که خود یک جنگ جهانی تمام عیار بود و در آن جنگ همین مردم بودند که جنگ هشت ساله را با موفقیت پشت سر گذاشتند؛ اگر مردم حافظ دین خود باشند و با تمام وجود دین را بپذیرند هیچ گزندی به این ستون نمی‌رسد.

این مرجع تقلید بیان کرد: اگر این دو یعنی دین که ستون عبادی و مردم که ستون سیاسی جامعه هستند، با هم هماهنگ باشند قدرت شکل می‌گیرد، ولی بعد از شکل گیری قدرت مهمتر این است که چگونه باید این قدرت را اداره کرد تا الهی شود.

آیت‌الله جوادی آملی افزود: اگر کسی که قدرت در دست او قرار دارد با آن ستون سیاست و عبادت هماهنگ بود این نوع قدرت باقی می‌ماند و از بین نمی‌رود.

وی در ادامه به موضوع برجام اشاره کرد و گفت: جریان برجام توفیقی بود و همه دنیا قدرت منطق ایران را دیدند و این قدرت با تکیه بر دین و مردم باعث شده قدرت‌های دیگر در یک طرف میز با ایران بنشینند و در موضوعات مختلف مذاکره کنند.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: غرور و خود خواهی موجب آبروریزی است و این امر بیانگر این حقیقت است که لحظه‌ای نباید قدرت خودمان را جدای از ستون دین و مردم بدانیم و از این دو ستون غافل باشیم و اگر بگوییم این قدرت را خودمان ایجاد کردیم و خدا و مردم به ما کمک نکردند گرفتار غرور خواهیم شد.

وی بیان کرد: باید مواظب رفتار و سخنان خود باشیم و با سخنان خود رنجش خاطر دیگران را فراهم نکنیم؛ اینکه بگوییم این قدرت الهی و مردمی است این از باب تواضع نیست بلکه سخن حق است.

این مرجع تقلید به مسئله انتخابات هم اشاره و تاکید کرد: انتخابات سالم و همراه با امنیت بیش از پیش موجب عزت و صلابت و شکوه ایران در همه عرصه‌ها می‌شود و نظام را از هر خطری حفظ می‌کند.

در ابتدای این دیدار رحمانی فضلی وزیر کشور، به بیان گزارشی از شرائط حساس منطقه و بین الملل و مسائل داخل کشور در موضوعات مختلف پسا برجام و انتخابات پرداخت.

وی گفت: درحال حاضر و در سطح منطقه رفتار ایران الگوست و با تعامل و صحبت و پیگیری‌هایی که از طریق دستگاه دیپلماسی صورت می‌گیرد مسائل مختلف حل و فصل می‌شود.

رحمانی فضلی در مورد انتخابات نیز گفت: اصل حضور در انتخابات توفیق و نعمت بزرگی بوده و باید شکر گزار این نعمت باشیم، زیرا این حضور نشانه این حقیقت است که ملت اراده کرده‌اند و اختیار هم در دست آنها قرار دارد.

کد خبر : ۳۴۲۳۳۶