خبرگزاری کار ایران

محسن رضایی در نشست خبری:

اصلاح‌طلبان دو برابر و نیم و اصولگرایان سه برابر کرسی‌های مجلس نامزد دارند

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره رد صلاحیت‌ها و اعتراض‌ها گفت: شکایت‌ها باید مسیر قانونی را طی کند تا آرامش جامعه به هم نریزد.

به گزارش ایلنا، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست خبری که شنبه 10 بهمن در مجمع تشخیص برگزار شد ضمن تبریک سالروز پیروزی ملت بزرگ ایران بر استبداد داخلی و استکبار جهانی اظهار داشت: این پیروزی را به همه آزادی‌خواهان جهان که چشم امید به آرزوها و منافع خود را در اثر این انقلاب دارند تبریک می‌گویم.

رضایی با بیان اینکه انقلاب اسلامی با پیروزی خون بر شمشیر توانست یکی از بزرگ‌ترین ابرقدرت‌های جهانی به نام آمریکا را به زانو درآورد تاکید کرد: ملت ایران نشان داد که با دست خالی هم می‌توان حقوق خود را احیا کرد و در دفاع مقدس نیز این شعار، ملت ایران را از یکی از بزرگ‌ترین حوادث تاریخی نجات داد و ملت ایران با دست خالی در برابر اجماع ابرقدرت‌ها یعنی شوروی و آمریکا که پشت صدام بودند توانست آنها را به زانو درآورد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: مهم‌ترین پیام انقلاب این است که ما می‌توانیم و امروز شرایط کشور و تجربه ملت ایران نسبت به زمان پیروزی انقلاب در سال 57 بسیار گسترده‌تر است و از این رو نباید به یاس و ناامیدی که عده‌ای در داخل به آن دامن می‌زنند، گوش کنیم.

رضایی تصریح کرد: امروز برخی‌ها در صددند که بگویند اگر وضع ایران را آمریکا تعیین نکند ما نمی‌توانیم کاری کنیم و قبل از پیروزی انقلاب هم می‌گفتند اگر می‌خواهید با شاه مبارزه کنید باید دم آمریکا را ببینید و در جنگ هم تاکید داشتند که باید قدرت‌های بین‌المللی را ببینیم؛ آنها امروز هم می گویند که شما نمی‌‌توانید اقتصاد کشور را حل کنید در حالی که ما همواره نشان داده‌ایم که همواره می توانیم از موانع و مشکلات عبور کنیم و امیدواریم این درس برای کشور ما پایدار و جاودان باشد.

رضایی در ادامه این نشست خبری با اشاره به مصوبات امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام به تصویب 5 بند از سیاست‌های کلی خانواده از 18 بند آن اشاره کرد و گفت: ما در جلسه امروز سیاست‌های خانواده را که از دفتر مقام معظم رهبری برای مشورت به مجمع ارسال شده بود مورد بحث قرار دادیم و این سیاست‌ها در دبیرخانه و کمیسیون علمی، فرهنگی و اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به بندهای سیاست‌های کلی خانواده که امروز مورد تصویب قرار گرفت خاطرنشان کرد: مهم‌ترین مسئله این است که خانواده باید واحد بنیادین و سنگ‌بنای جامعه باشد و جامعه بدون تکیه به خانواده نمی‌تواند شکل بگیرد لذا بحث‌های اومانیستی که در غرب مطرح می‌شود فرهنگ غربی را فرو پاشیده است و اگر وارد فرهنگ ما بشود که البته شده، باعث افزایش طلاق و آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

وی بر همین اساس افزود: در بند اول این مصوبه به لزوم ایجاد جامعه خانواده‌محور و تقویت و تحکیم خانواده در جهت الگوی اسلامی خانواده تاکید شد.

رضایی ادامه داد: رد بند دوم این سیاست‌ها بر محور قرار گرفتن خانواده در مقررات، قوانین، برنامه‌ها و سیاست‌های اجرایی مرتبط با نظام شهرسازی و عرصه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و آموزشی تاکید شده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام برجسته کردن کارکرد خانواده برای هویت ملی و صیانت از خانواده و نیز شکل‌گیری نهضت فراگیر ملی برای ازدواج دختران و پسران و تشکیل خانواده اسلامی و نفی تجرد را بند سوم و چهارم این مصوبه اعلام کرد و گفت: در بند پنجم نیز ارتقای سرمایه اجتماعی بر مبنای ظرفیت‌های آموزشی و تربیتی و فرهنگسازی و مقابله موثر با جنگ نرم دشمنان علیه خانواده و استفاده موثر خانواده از اوقات فراغت جمعی مورد تصویب قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: این 5 سیاست امروز با اصلاحاتی تصویب شد و در جلسه بعد نیز این بحث ادامه خواهد داشت و ما تا پایان سال سیاست‌های کلی خانواده را به محضر مقام معظم رهبری پیشنهاد می‌کنیم.

رضایی در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره روند شکایت از بررسی صلاحیت‌ها گفت: معتقدم شکایات و اعتراض‌ها باید مسیر قانونی را طی کند چراکه اگر اینگونه نباشد آرامش جامعه به هم می‌ریزد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: علت اصلی مسائل سال 88 این بود که نامزدها شکایت‌های خود را به جای مجاری قانونی از طریق خیابان‌ها پیگیری کردند در حالی که شکایت حق افراد است اما اگر اعتراضات غیرقابل قبول آرامش جامعه را به هم بزند به نفع هیچ کس نیست.

او با بیان اینکه در جلسه امروز مجمع درباره رد صلاحیت‌ها بحثی نشده است، تصریح کرد: بنده اطلاع دقیقی از استدلال هیات‌های نظارت ندارم و نمی‌توانم بر این اساس قضاوت کنم.طبق اطلاعی که به بنده داده‌اند اصلاح‌طلبان دو برابر و نیم، اصولگرایان سه برابر و مستقل‌ها نیز سه برابر کرسی‌های مجلس نامزد دارند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره بررسی پرونده کرسنت و قراردادهای جدید نفتی اظهار داشت: متن قراردادها هنوز برای ما ارسال نشده و ما باید ابتدا آنها را ببینیم و با سیاست‌های کلی انطباق دهیم و سپس نظر خود را خواهیم گفت.

وی درباره بحران رکود در کشور که مورد سوال یکی از خبرنگاران بود توضیح داد: برای خروج دولت از رکود باید محیط کسب و کار در داخل بهبود پیدا کند چراکه در حال حاضر رتبه ما در کسب و کار در جدول دیده‌بانی کارآفرینی و کسب و کار بین 120 تا 130 است و بدون بهبود در کسب و کار سرمایه‌گذاران خارجی دل به سرمایه‌گذاری نمی‌دهند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: مسئله دوم این است که دولت باید از دولتی مصرفی به دولت تولیدی کشیده شود و تلاش کند که تولید ملی رونق پیدا کند چراکه اگر میلیاردها دلار قرارداد ببندد اما جیبش خالی باشد و دولت بدهی داشته باشد، اینها آرمانی و روی کاغذ می‌ماند در حالی که باید کاری کرد که قراردادهای کاغذی واقعی شود.

رضایی در پاسخ به سوالی درباره شورای ائتلاف و روند وحدت اصولگرایان خاطرنشان کرد: من همیشه طرفدار وحدت بوده‌ام چراکه معتقدم بدون وحدت نمی‌توان کشور را اداره کرد.تفرقه و تک‌روی و پافشاری روی سلایق مختلف به وحدت ملی ما آسیب می‌زند.

 

کد خبر : ۳۴۲۵۹۶