خبرگزاری کار ایران

فرمانده نیروی هوافضای سپاه:

برخورد سپاه با خواسته آمریکا درباره توان موشکی عقلانی و تهاجمی است

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه برخورد سپاه با خواسته آمریکا درباره توان موشکی، «عقلانی» و «تهاجمی» خواهد بود، گفت: عقل سلیم حکم می‌کند در برابر آنهایی که به کمتر از نابودی نظام و انقلاب ما راضی نمی‌شوند و همواره سخن از تهدید و گزینه‌های روی میز می‌زنند، بدون توقف، ظرفیت‌های دفاعی را ارتقا دهیم.

به گزارش ایلنا، سردار امیرعلی حاجی‌زاده طی سخنانی در یادواره شهدای مدافع حرم منطقه ۹ که در دانشگاه شهید ستاری برگزار شد، گفت: در دهه دوم و سوم بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در بین برخی فرماندهان و مسئولان انقلاب ابهام و دغدغه جدی وجود داشت که سرنوشت انقلاب چه خواهد بود آن هم در حالی که نسل جدید نه انقلاب و نه ۸ سال دفاع مقدس را دیده‌اند.

وی ادامه داد: در آن دوره چندین بار از رهبر معظم انقلاب شنیدیم که «نسل امروز اگر از جوانان دهه اول بهتر نباشند کمتر نیستند» و امروز نیز با توجه به حوادث پیرامون در این موضوع به یقین رسیدیم.

سردار حاجی‌زاده با اشاره به شهید مدافع حرم محمدخانی (شهید عمار) گفت: از سردار حاج قاسم سلیمانی در رابطه با این شهید شنیدم که گفته بود من فرماندهان زیادی را تجربه کرده‌ام اما حاج عمار با همه آنان متفاوت بود چرا که جسارت و شهامت و مدیریت این شهید مثال زدنی است.

فرمانده هوافضای سپاه با بیان اینکه جوانان امروز از جوانان دهه‌های گذشته سبقت گرفته‌اند، افزود: وقتی از یگان‌های نیرو بازدید می‌کنیم می‌بینیم که همه این جوانان عاشق دفاع از انقلاب هستند.

وی در رابطه با انتظارهای شهدا از ما گفت: آنچه که در وصیت نامه‌های شهدا می‌خوانیم مبنی بر دفاع از انقلاب و تبعیت از رهبری است با وصیت نامه‌های شهدای سال‌های ۵۹ و ۶۰ فرقی نمی‌کند.

سردار حاجی‌زاده در ادامه با طرح این سوال که «آیا دشمن دست از دشمنی‌اش با انقلاب اسلامی ایران برداشته» اظهار کرد: دشمنان ما به خصوص آمریکا می‌گویند که همه گزینه‌ها روی میز است و آن‌ها هنوز هم موضوعاتی نظیر امنیت کشور، فرهنگ و اقتصاد ما را هدف گرفته‌اند چرا که با اصل نظام مشکل دارند و مشکل آنان فقط هسته‌ای نیست.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: رهبر معظم انقلاب بعد از مذاکرات هسته‌ای فرمودند که مشکلات آمریکایی‌ها با ما هسته‌ای نیست و بعد از آن به دنبال موضوعات موشکی و چیزهای دیگر می‌روند و امروز می‌بینیم پیش بینی معظم‌له به وقوع پیوست.

وی با اشاره به اینکه اگر به دنبال دنیا و آخرتمان هستیم، باید از رهبرمان تبعیت کنیم و راهی غیر از آن نداریم، ‌ افزود: رئیس جمهور منتخب مصر کسی بود که هرچه آمریکایی‌ها خواسته بودند پذیرفت اما امروز حکم اعدام برایش بریدند و او را محکوم می‌کنند.

سردار حاجی‌زاده با تاکید بر اینکه دشمنان با اصل نظام و انقلاب اسلامی ایران مشکل دارند گفت: آن‌ها امروز با تمام توان و ظرفیت خود به میدان مقابله با انقلاب اسلامی آمده‌اند.

وی افزود: نظام سلطه و استکبار در تمامی حوزه‌ها از نظامی و امنیتی تا فرهنگی، اقتصادی و جنگ اطلاعاتی از هرگونه تلاشی در راستای ایجاد خدشه و آسیب به انقلاب اسلامی ایران -به عنوان الگوی الهام بخش آزادی‌خواهان و ظلم ستیزان جهان- دریغ نمی‌کند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه با کوتاه آمدن و عقب نشینی در برابر دشمن چیزی درست نخواهد شد، ‌ خاطرنشان کرد: امروز امریکایی‌ها موضوع تحریم موشکی را مطرح می‌کنند و انتظار عقب نشینی ما را دارند، اما عقل سلیم حکم می‌کند در برابر آنهایی که به کمتر از نابودی نظام و انقلاب ما راضی نمی‌شوند و همواره سخن از تهدید و گزینه‌های روی میز می‌زنند، بدون توقف، ظرفیت‌های دفاعی را ارتقا دهیم؛ لذا برخورد سپاه با خواسته آمریکا درباره توان موشکی، عقلانی و تهاجمی خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه هیچ وقت به آمریکا اعتماد نداریم، گفت:‌‌ همان طور که امام راحل فرمودند، رابطه بین ایران و آمریکا رابطه گرگ و میش است؛ لذا ملت انقلابی، بصیر و آگاه ایران به مدد تجارب گذشته و کارنامه سراسر فریب، نیرنگ و دغل بازی‌های آمریکایی‌ها به ما اجازه رابطه با آن‌ها را نمی‌دهد و تا هنگامی که وضعیت چنین است طبیعی است این رابطه برقرار نخواهد شد.

سردار حاجی‌زاده با بیان اینکه دست نشانده‌های آمریکا با پول‌های سعودی دنبال ناامن کردن کشور هستند، خاطرنشان کرد: ما به شما قول می‌دهیم که آن‌ها کاری را پیش نخواهند برد ولی آنچه که موجب نگرانی دوستداران نظام شده، مسئله نفوذ و فریب است.

وی با اشاره به انتخابات آ‌تی نیز گفت: نیروهای انقلابی را بر مسند مسئولیت‌هایی در مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری انتخاب کنید، چرا که آن‌ها می‌توانند از این نظام و انقلاب دفاع کنند.

سردار حاجی‌زاده تصریح کرد: آ‌نجا که اساس نظام و انقلاب اسلامی در معرض خطر و تهدید قرار بگیرد، عکس العمل ما محافظه کارانه نخواهد بود و بر سر آن چیزی که ۲۰۰ هزار برای آن شهید دادیم، معامله نخواهیم کرد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در پایان با بیان اینکه امروز سپاه و بسیج از هر زمانی قوی‌تر هستند و این حرکت به صورت تصاعدی ادامه دارد، خاطرنشان کرد: سپاه به وظیفه خود آ‌شنا است و با بصیرت اجازه هیچ عملی را به دشمنان نخواهد داد و خواسته ما از امت حزب الله نیز این است که همگی وحدت و انسجام خود را حفظ کنیم.

کد خبر : ۳۴۲۷۲۶