خبرگزاری کار ایران

برای دیدار با مقام‌های روسیه؛

ولایتی وارد مسکو شد

علی‌اکبر ولایتی صبح امروز (دوشنبه) 12 بهمن ماه به دعوت موسسه مطالعات استراتژیک روسیه و طی سفری رسمی به منظور گفت‌وگو پیرامون تحولات منطقه وارد روسیه شد.

به گزارش ایلنا، مشاور مقام معظم رهبری هنگام ترک تهران و در مصاحبه با تعدادی از خبرنگاران گفت: این سفر به طور رسمی و به دعوت رییس مرکز تحقیقات استراتژیک روسیه به منظور دیدار و گفت‌وگو با تعدادی از مقام‌های عالی و شرکت در کنفرانس و میزگرد همکاری روسیه و ایران در شرایط ژئوپولتیک مدرن انجام می‌شود.

ولایتی همچنین در پاسخ به سئوال دیگری در خصوص اهداف سفر خود به مسکو توضیح داد: رابطه جمهوری اسلامی ایران با روسیه در تاریخ روابط دوجانبه بی‌سابقه بوده و در زمینه‌های مختلف از جمله هسته‌ای، دفاعی و به ویژه همکاری‌های منطقه‌ای گسترش یافته و نمونه آن را در ائتلاف ایران، روسیه، عراق و سوریه می‌توان دید، ضمن آنکه در این سفر سیاست‌های راهبردی مقام معظم رهبری در نگاه به شرق دنبال خواهد شد.

وی ادامه داد: در این سفر و در ملاقات‌های مختلف با مقامات عالی در زمینه‌های سیاسی، امنیتی ، همکاری‌های منطقه‌ای و موضوعات استراتژیک بحث و تبادل نظر انجام می‌شود.

ولایتی همچنین در پاسخ به سئوال دیگری در رابطه با سفر قبلی خود به عنوان نماینده ویژه رییس جمهور کشورمان و ملاقات با پوتین گفت: همکاری‌های دو طرف راهبردی و در حال گسترش بوده ضمن آن که رییس جمهور روسیه از عضویت ایران در شانگ‌های و بریکس حمایت جدی نموده و در سفر رییس جمهور چین و رییس جمهور روسیه به ایران و ملاقات با رهبر معظم انقلاب در این خصوص تاکید شد و این همکاری‌ها روز به روز در حال گسترش است.

ولایتی صبح امروز( دوشنبه) وارد مسکو شد و از سوی مقام‌های محلی ، سفیر و تعدادی از مسئولان نهادهای ایرانی مورد استقبال قرار گرفت.

همچنین در این سفر فروزش معاون مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و چگینی‌زاده استاد دانشگاه ولایتی را همراهی می‌کنند.

کد خبر : ۳۴۳۱۰۱