خبرگزاری کار ایران

صالحی در مراسم گرامیداشت ۱۲ بهمن:

انقلاب، دوران بالندگی ایران بود/ پس از برجام، سرانجام نیکویی برای ملت می‌بینیم

رییس سازمان انرژی اتمی کشورمان اظهار داشت: سی و هفت سال گذشته علیرغم همه فشارها دوره بالندگی ایران بوده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، علی‌اکبر صالحی صبح امروز در گرامیداشت ورود امام به کشور که از صبح امروز در فرودگاه مهرآباد در حال برگزاری است، گفت: وقتی به تاریخ مکتوب سه هزار ساله ایران نگاه می‌کنیم می‌بینیم که ایران در طول تاریخ به عنوان کشور افتخار‌آفرین در عرصه جهانی وارد شده است.

او ادامه داد: پیش از اسلام ایران وسیع‌ترین امپراطوری را در طول تاریخ تشکیل داد و پس از اسلام هم ایران در نشر اندیشه و پیشتازی در حکمت اسلامی پیشقراول بوده است. در انقلاب مشروطه مردم اراده کردند تا تغییر کنند؛ این اراده به 15 خرداد 42 رسید و تجلی آن قیام انقلاب اسلامی شد. این برانگیختگی که صدسال به طول کشید و سی و هفت سال گذشته علیرغم همه فشارها دوره بالندگی ایران بوده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به دوران پسابرجام اظهار داشت: به عنوان کسی که از ابتدای این بحران تصنعی حضور داشته است و سیر تحول آن را دیده می‌گویم که ما وارد عرصه جدیدی شده‌ایم و در این سال‌ها چه بسا امکان داشت که مسئله هسته‌ای حل شود که بنا به دلایلی میسر نشد و تقدیر الهی این بود که سرانجام این پرونده در این دولت رخ دهد.

صالحی با بیان اینکه استقلال یک ملت آسان به دست نمی‌آید، تصریح کرد: استقلال‌داشتن همراه با زحمت است برای اینکه ایران بتواند در عرصه بین‌المللی به عنوان یک کشور توانمند و خاص ظاهر شود، باید لاجرم از این مسیر پرخطر عبور می‌کردیم وگرنه جمهوری‌اسلامی، جمهوری‌اسلامی نمی‌شد.

او با اشاره به سرانجام رسیدن برجام خاطر نشان کرد: خوشبختانه حقوق ملت ایران بدون هیچ گونه تشبیهی به اثبات رسیده است و علیرغم همه فشارها و 6 قطعنامه شورای امنیت و 12 قطع‌نامه شورای حکام توانستیم به موفقیت برسیم. ما سراغ نداریم که کشوری اینگونه تحت فشار بین‌المللی باشد و از این سنگلاخ‌ها خارج شود.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه تیم مذاکره کننده به اعتبار بزرگی و اقتدار و همراهی ملت و نظام در این مسیر توانست به دستاوردهای بزرگی دست یابد، ابراز داشت: نقش رهبری در تحقق برجام بی‌بدیل بود و من پس از برجام، سرانجام نیکویی را برای ملت می‌بینیم. همه چیز فراهم شده است زیرساخت‌ها هم مهیاست.

کد خبر : ۳۴۳۱۸۵