خبرگزاری کار ایران

حجت الاسلام قمی:

قدرت موشکی ایران، آمریکا را پای میز مذاکره آورد

یک عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: از امروز باید به فکر شرایط پس از داعش باشیم، زیرا فتنه‌ای که آمریکا می‌خواست با داعش رقم زند به بن‌بست رسیده است.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام محسن قمی در جمع مردم شهریار با اشاره به فرارسیدن دهه فجر، به منش انسان‌سازی در مکتب امام (ره) اشاره کرد و گفت: در شرایطی هستیم که ایام ورود امام خمینی(ره) به میهن اسلامی را جشن می‌گیریم. امام کارخانه انسان‌سازی داشت و بزرگوارانی مثل شهیدان مطهری، بهشتی، مفتح و مقام معظم رهبری در کلاس ایشان پرورش یافتند.

وی در ادامه یادآور شد: در فتح بیت‌المقدس رزمندگان توانستند ضمن آزادسازی خرمشهر بیش از 19 هزار نفر از سربازان صدام را اسیر کنند بطوریکه برای نخستین‌بار در خرمشهر صف‌هایی از عراقی‌ها دیده شد که منتظر اسارت بودند. امام خمینی (ره) فرمودند که معجزه اصلی ما فتح خرمشهر و گرفتن اسرا نیست؛ معجزه اصلی انقلاب آن است که توانست انسان‌ها و بسیجیان ایثارگری را تربیت کند که برای آرمان خود از مرگ نمی‌هراسند.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه "از دستاوردهای انقلاب، ساختن انسان‌هایی است که مرگ را به زانو درمی‌آوردند و آن را در خود هضم می‌کنند"، تاکید کرد: امام خمینی(ره) بسیجیانی ساخت که در همه عرصه‌ها توانستند شاهکار کنند. ملت ایران در عرصه‌های هسته‌ای، غنی‌سازی اورانیوم برای تولید دارو و انرژی، بایوتکنولوژی و نانوتکنولوژی و سایر پیشرفت‌ها جزو کشورهای برتر دنیا و منطقه است.

قمی با تاکید بر اینکه باید قدرشناس دانشمندان خود باشیم، افزود: قدرت موشکی ما آمریکا را پای میز مذاکره آورد و همه این پیشرفت‌ها حاصل صبر و بصیرت ملت است. بشارت می‌دهیم که به برکت صبر، مقاومت، ایستادگی، وحدت کلمه و پشتوانه شما نسبت به مقام معظم رهبری امروز مکتب اهل بیت در سراسر دنیا می‌درخشد و اسلام در کشورهای اندونزی، مالزی و نیجریه که پیروانی نداشت، امروز پیروان میلیونی دارد.

این عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد:‌ امروز به برکت مقاومت شما علاوه بر گسترش کمی تشیع، جایگاه مکتب اهل بیت در عراق، عربستان، لبنان، کویت و بحرین برجسته شده است و مراسم عزاداری امام حسین(ع) و عقلانیت مکتب اهل بیت جایگاه داعش را مشخص کرده است.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: از امروز باید به فکر شرایط پس از داعش باشیم، زیرا فتنه‌ای که آمریکا می‌خواست با داعش رقم زند به بن‌بست رسیده است.

قمی در پایان ابراز امیدواری کرد که ریشه داعش و گروه‌های تکفیری که ساختارهای کشورهای اسلامی را از بین بردند و مورد حمایت حاکمان آل‌سعود است، از بین برود.

کد خبر : ۳۴۳۴۲۵