خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله غرویان در گفت‌وگو با ایلنا:

مردم، پشتوانه اصلی امام بودند/ مردم‌سالاری دینی در انتخابات حاکم شود

یک استاد حوزه علمیه گفت: پشتوانه اصلی نظام و جمهوری اسلامی مدنظر امام خمینی، مردم بودند لذا مسئولان باید به‌گونه‌ای عمل کنند که مردم با دلگرمی بیشتری در صحنه انتخابات باشند.

آیت‌الله محسن غرویان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به ایام دهه فجر گفت: پس از امام می‌توان گفت به‌طور نسبی تلاش‌ها برای مدیریت کشور موفقیت‌آمیز بوده است. اکنون نیز در آستانه انتخابات بزرگی هستیم  و باید گفت در زمان امام نیز حضور مردم در صحنه، همواره مورد تاکید و توجه بوده است.

او افزود: در این انتخابات نیز حضور مردم باید مهمترین مسئله باشد.انتخابات باید نشان‌دهنده پیوند حاکمیت و ملت باشد. باید کاری کنیم که در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب مردم با شوق و ذوق در انتخابات شرکت کنند. چراکه پشتوانه اصلی نظام و جمهوری اسلامی مدنظر امام خمینی، مردم بودند لذا مسئولان باید به‌گونه‌ای عمل کنند که عموم مردم جامعه با دلگرمی بیشتری در صحنه انتخابات باشند.

این استاد حوزه علمیه خاطر نشان کرد: مهمترین ایده انقلاب سال پنجاه و هفت برقراری حاکمیت نظام دینی با قرائت مردم‌سالاری بود. امام با تلاش‌های خود دین را از کنج مدارس و انزوا خارج کردند و به صحنه جامعه آوردند که این مهمترین پیام انقلاب بود. امام قرائتی از دین را عرضه کردند که مردم آن را پذیرفتند. در حال حاضر نیز برای اینکه مردم در صحنه بمانند، باید مردم‌سالاری دینی در انتخابات برقرار باشد.

او با اشاره به رد صلاحیت سیدحسن خمینی در انتخابات خبرگان گفت: شاید این رد صلاحیت برای خیلی‌ها ایجاد سوال کرده باشد. یادگار امام و بیت امام همواره خادم ملت بوده و هستند و موضع خوبی در مسائل انتخابات گرفته‌اند، اما در عین حال فردی مثل سیدحسن خمینی با انتخابات قهر نمی‌کند و به‌خوبی می‌داند عالم سیاست فراز و نشیب‌هایی دارد.

آیت‌الله غرویان ادامه داد: اینکه رهبری برای تجدید میثاق به حرم امام رفتند و یادگار امام نیز در کنارشان بودند پیام خوبی دارد. امیدوارم سیدحسن خمینی در نهایت بتواند در مجلس خبرگان حضور داشته باشند، چرا که این مسئله باعث ایجاد نقطه امید و دلگرمی برای مردم می‌شود.

کد خبر : ۳۴۳۴۹۵