خبرگزاری کار ایران

اصلاح طلبان در استان مرکزی؛

امیدوار به پاسخ شورای نگهبان + جدول وضعیت

اصلاح‌طلبان استان مرکزی امیدوارانه نگاهی به شورای نگهبان دارند تا صلاحیت نامزدهای نام‌آشنای آنان تایید شود و دست خالی به عرصه نیایند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، رد صلاحیت نامزدهای اصلاح‌طلب، به استان مرکزی هم کشیده شده است. با وجود این اصلاح‌طلبان این استان امیدوارانه نگاهی به شورای نگهبان دارند تا صلاحیت نامزدهای نام آشنای آنان تایید شود و با آرامش گزینه‌های موجود را بررسی می‌کنند و در انتخابات دست خالی به عرصه نیایند.

در حوزه انتخابیه اراک همه گزینه‌های اصلی جریان اصلاح‌طلب رد شدند؛ با اینحال تلاش فعالان سیاسی اراک در میان افراد باقی مانده برای پیدا کردن دو چهره برای مبارزه با افراطی‌گری ادامه دارد.

یکی از افرادی که در روزهای گذشته مورد توجه اصلاح‌طلبان قرار گرفته، استاد دانشگاهی است که از حامیان برجسته اصلاح‌طلبان است و اگر تغییری در نتیجه تایید صلاحیت‌ها به وجود نیاید، احتمالا در کنار یک گزینه مستقل یا اصولگرا، لیستی منتشر خواهد شد تا مجلس دو دستی تقدیم افراطیون نشود.

در سایر حوزه‌های انتخابیه تنها شازند است که گزینه اصلاح‌طلبان تایید شده است و در سایر حوزه‌ها اصلاح‌طلبان در خوف و رجا به سر می‌برند.

در تفرش و آشتیان گزینه‌‌های اصلاح‌طلبان رد شده‌اند، اما ممکن است نامزدهای رد صلاحیت شده از یکی از نامزدهای تایید شده حمایت کنند.

 در زادگاه امام خمینی نیز اخباری از تایید یک گزینه نزدیک به اصلاح‌طلبان حکایت دارد.

در حوزه انتخابیه ساوه گزینه اصلی اصلاح‌طلبان رد شده است با این حال اصلاح‌طلبان نیم نگاهی به نماینده فعلی ساوه دارند که از معدود نمایندگان زن مجلس نهم بود و بر خلاف دیگر نمایندگان از استانداری زمانی قمی حمایت کرده بود.

محلات اما تنها حوزه انتخابیه در استان مرکزی است که به نظر می‌رسد هیچ شانسی برای معرفی نامزد انتخاباتی در آن وجود ندارد.

مرکزی

وضعیت سیاسی اصلاح طلبان در استان‌های دیگر را از لینک‌های زیر ببینید:

استان‌هایی که اصلاح طلبان در آن تایید نشده‌اند

استان همدان

استان چهارمحال و بختیاری

استان اصفهان

استان فارس

استان آذربایجان شرقی

استان خراسان رضوی

استان خراسان جنوبی

استان سیستان و بلوچستان

استان کرمان

استان اردبیل

استان مازندران

استان هرمزگان

استان خوزستان

کد خبر : ۳۴۳۶۷۴