خبرگزاری کار ایران

ولایتی در دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی روسیه:

روابط استراتژیک تهران و مسکو بلندمدت و برگشت‌ناپذیر است

علی‌اکبر ولایتی در ادامه دیدار‌هایش با مقامات عالی روسیه با پاتروشکف، دبیر شورای عالی امنیت این کشور دیدار و درباره موضوعات سیاسی و امنیتی و همکاری‌های منطقه‌یی بحث و تبادل نظر صورت پذیرفت.

به گزارش ایلنا، در ابتدای این دیدار که با حضور مهدی سنایی، سفیر کشورمان در روسیه صورت گرفت، دبیر شورای عالی امنیت ملی روسیه ضمن خوش‌آمدگویی گفت: ایران و روسیه دیدگاه‌های مشترک به ویژه در مبارزه با تروریسم و جریان‌های افراطی در منطقه دارند و گسترش همکاری‌ها در تمامی زمینه‌ها میان دو طرف می‌تواند به ثبات و صلح منطقه‌ای کمک کند.

او تصریح کرد: ظرفیت‌های فراوانی میان دو کشور در زمینه‌های مختلف وجود دارد که باید گام‌های جدی و عملیاتی برای فعال‌سازی آنان برداشته شود و از فضای جدید پس از لغو تحریم‌ها باید بهترین بهره‌برداری را به عمل آورد و روسیه در این زمینه آمادگی لازم و کامل را دارد.

ولایتی هم با اشاره به موارد مطرح شده از سوی دبیر شورای عالی امنیت ملی روسیه گفت: ایران و روسیه روابط بلند مدت استراتژیک و برگشت ناپذیری را در صحنه‌های مختلف دوجانبه، منطقه‌یی و چند جانبه دارند و مقامات عالی دو طرف اهتمام لازم را در این زمینه دارند و وارد مرحله بی‌نظیری از توسعه روابط را برنامه‌ریزی و تجربه می‌کنند.

مشاور مقام معظم رهبری تصریح کرد: وضعیت نامطلوبی در منطقه وجود دارد و تروریسم و جریان‌های افراطی با دخالت و حمایت قدرت‌های فرامنطقه‌ای و برخی کشورهای منطقه ثبات و امنیت را برهم زده‌اند و ایران و روسیه در همکاری‌های خود عزم جدی برای مبارزه با این جریان‌ها را دنبال می‌کنند.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تاکید کرد: ایران به عنوان کشوری مستقل مواضع اصولی خود را درباره منطقه به صراحت بیان کرده و گام‌های عملی در مبارزه با تروریسم و جریان‌های افراطی و تکفیری و تامین صلح و ثبات برداشته است.

در ادامه این جلسه در مورد برخی از موضوعات و علاقمندی‌های مشترک دو طرف بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

کد خبر : ۳۴۳۶۸۹