خبرگزاری کار ایران

فتاحی در گفت‌وگو با ایلنا:

از «جمهوریت» نظام فاصله نگیریم / دلسوزان انقلاب را حفظ کنیم

رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس نهم گفت: نگرانی دلسوزان انقلاب این است که در رابطه جمهوریت نظام کم‌توجهی شود و فضای سیاسی کشور به سوی تک‌قطبی شدن برود و نتوانیم آن‌چنان که باید خواسته امام (ره) را درخصوص جمهوریت نظام محقق سازیم.

عابد فتاحی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره به فرارسیدن دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: ‌ این انقلاب عظیم با شعار «استقلال»، «آزادی» و «جمهوری اسلامی» به بار نشست که تقریباً نمونه مشابهی در تاریخ ندارد و اگر همین شعارهای اولیه انقلاب را پیاده کنیم، این انقلاب تا سال‌های سال پابرجا خواهد بود.

او گفت: یکی از ویژگی‌های انقلاب، تداوم آن برای مدتی طولانی است و امروز نزدیک به چهار دهه است که این انقلاب ادامه دارد و جالب اینجاست که مردم خسته نمی‌شوند؛ زمانی که جنگ می‌شود، شهید می‌دهند و زمان انتخابات نیز در شرایطی که برخی کارشناسان یا ناظران می‌گویند مشارکت پایین است، ناگهان همه پای صندوق‌ها می‌آیند.

نماینده مردم ارومیه ادامه داد: در واقع مردم تا حدود بسیاری پایبند انقلاب هستند، اما ما در طول این سی‌وچند سال برای مردم کار چندانی نکردیم و آن‌چنان که شایسته این ملت بوده، عمل نکردیم.

رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس با تاکید بر این‌که امروز موفق به تحقق شعار استقلال شده‌ایم، ‌ اظهار داشت: ما در کشورمان از استقلال سیاسی، فرهنگی و اقتصادی برخورداریم و در این خصوص وضعیت بسیار خوبی در میان کشورهای جهان داریم.

او با اشاره به شعار آزادی نیز گفت: در برخی از مقاطع و موارد در تحقق شعار آزادی نیز موفق بودیم اما در بعضی اوقات نیز باتوجه به شرایط خاص حاکم بر کشور مجبور به رفتار انقباضی شدیم.

فتاحی خاطرنشان کرد: باید دقت کنیم که از شعار «جمهوری اسلامی» فاصله نگیریم و نگرانی دلسوزان انقلاب این است که در رابطه جمهوریت نظام کم‌توجهی شود و فضای سیاسی کشور به سوی تک‌قطبی شدن برود و نتوانیم آن‌چنان که باید خواسته امام (ره) را درخصوص جمهوریت نظام محقق سازیم.

نماینده مردم ارومیه در مجلس یادآور شد: متاسفانه برخی خطوط قرمز را نمی‌شناسند و شاید ناخواسته از آن عبور می‌کنند و فکر می‌کنم در آستانه سی‌وهشتمین سال انقلاب باید قانون‌گرایی را سرلوحه کارمان قرار دهیم، اختلاس‌ها، رشوه و پارتی‌بازی‌ها و رانت‌خواری‌ها که به شدت مردم را آزار می‌دهد را ریشه‌کن کنیم و فسادی که انقلاب را هدف قرار داده، از بین برده و به معیشت مردم توجه ویژه‌ای داشته‌ باشیم. چراکه این وضعیت اشتغال و بیکاری گسترده و وضعیت نامساعد معیشتی مردم به هیچ عنوان زیبنده انقلاب ما نیست.

او در پاسخ به این سوال که تفاوت مجلس نهم و دهم و مجلس نخست که با نظارت کمتری برگزار شد، ‌ چیست، گفت: البته ما به هیچ عنوان نباید انتظار داشته‌ باشیم که صلاحیت همه نامزد‌ها تایید شود. نباید به افراد متخلف اجازه ورود در انتخابات داده‌ شود، ضمن اینکه در هر صورت نباید کاری کنیم دلسوزان انقلاب را از دست ندهیم و آنها را حفظ کنیم.

فتاحی در پایان اعلام کرد: فکر می‌کنم انقلاب و این کشور آینده روشنی را پیش رو دارد و امیدوارم در سال‌های نزدیک آینده کشورمان را به کشوری باز و آزاد به لحاظ سیاسی، موفق به لحاظ اقتصادی و سربلند به لحاظ فرهنگی و اجتماعی تبدیل کنیم.

کد خبر : ۳۴۳۷۴۱