خبرگزاری کار ایران

رییس جمهور روسیه در دیدار ولایتی:

روابط روسیه و ایران راهبردی و استراتژیک است

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل روز چهارشنبه ۱۴ بهمن ماه با پوتین رییس جمهور روسیه دیدار و آخرین وضعیت همکاری‌های دو جانبه و منطقه‌ای را مورد گفتگو قرار داد.

به گزارش ایلنا، در این دیدار رییس جمهور روسیه ضمن ابراز خرسندی از توسعه روابط راهبردی دو کشور گفت: ضروری است همکاری‌ها در تمامی زمینه‌ها گسترش یافته و از همه ظرفیت‌ها در این جهت بهره برداری شود. 

ولایتی هم در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از ملاقات رییس جمهور روسیه، به دیدگاه مقام معظم رهبری در نگاه به شرق و توسعه همکاری‌ها با روسیه اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران و روسیه در جهت تنظیم روابط راهبردی و استراتژیک گام بر می‌دارند و این مسیر بازگشت ناپذیر در توسعه و گسترش همکاری‌های راهبردی و استراتژیک می‌تواند به ایجاد ثبات و صلح در منطقه و عرصه بین المللی کمک نماید. 

ولایتی که به دعوت موسسه تحقیقات استراتژیک روسیه به این کشور سفر کرده است علاوه بر شرکت در کنفرانس همکاری‌های ایران و روسیه در شرایط نوین ژیوپلتیک، با مقامات عالی این کشور از جمله دستیار ارشد رییس جمهور، نماینده ویژه رییس جمهور، دبیر شورای امنیت ملی، رییس و اعضا کمیته بین الملل دوما و برخی دیگر از مقامات دیدار و در خصوص روابط دو جانبه، منطقه‌ای و بین المللی به تبادل نظر پرداخت.

کد خبر : ۳۴۴۱۰۰