خبرگزاری کار ایران

فردا برگزار می‌شود؛

نخستین دور مذاکرات سطح بالای ایران و اتحادیه اروپایی

دور تازه مذاکرات ایران و اتحادیه اروپا با عنوان «مذاکرات سطح بالا» از فردا با حضور معاون فدریکا موگرینی و هیات کارشناسی اتحادیه اروپایی در تهران آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی ایلنا، نخستین دور مذاکرات جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپایی به عنوان «مذاکرات سطح بالا» از فردا به ریاست مجید تخت‌روانچی‏، معاون اروپا و امریکای وزارت امور خارجه و فدریکا موگرینی، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی برگزار می‌شود.

در این دور از مذاکرات که به مدت دو روز در تهران برگزار خواهد شد، موضوعات متنوعی در زمینه روابط دوجانبه ایران و اتحادیه اروپایی از جمله در زمینه انرژی، تجارت، همکاری‌های مالی و بانکی، محیط زیست و مبارزه با مواد مخدر و همچنین مسائل منطقه‌ای مانند بحران سوریه، عراق، یمن و... بحث و گفت‌وگو قرار خواهند گرفت.

همچنین قرار است هلگا اشمیت در سفر با تهران با سیدعباس عراقچی درباره روند اجرای برجام دیدار کند و به گفت‌وگو بنشیند.

قرار است دور بعدی این مذاکرات شش ماه بعد در بروکسل برگزار شود و پس از مدتی این مذاکرات در سطح وزیر امور خارجه ایران و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی دنبال شود.

همچنین قرار است محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان 25 و 26 بهمن ماه به بروکسل سفر و با مقامات اتحادیه اروپایی دیدار و گفت‌‌وگو داشته باشد.

روز گذشته نیز فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی از سفر قریب‌الوقوع خود به تهران خبر داد.

کد خبر : ۳۴۴۹۲۴