خبرگزاری کار ایران

عارف در همایش جوانان، انقلاب و انتخابات:

مردم به فهرست کامل اصلاح‌طلبان رای بدهند

رییس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان گفت: امتحان بزرگی پیش‌روی ما است و برای این‌که شب آخر امتحان به آسودگی بخوابیم، باید خودمان را از امروز حاضر کنیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمدرضا عارف در حاشیه همایش جوانان، انقلاب، که به همت حزب اراده ملت ایران (حاما) برگزار شد، با تبریک سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب و طلب توفیق از خداوند برای حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن اظهار داشت: همگی نگاه حقیر را در مورد جوانان می‌دانیم که رمز پیروزی در صحنه‌های مختلف را شادابی و نشاط جوانان می‌دانم.

او گفت: ما پل عبور جوانان هستیم و در مدت باقی‌مانده و تا زمانی که هنوز توانایی اجرای امور را داریم، باید مسیر را برای حضور جوانان در صحنه هموار سازیم.

رییس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با اشاره به اینکه ۱۷ روز تا زمان برگزاری انتخابات باقی‌مانده، گفت: امتحان بزرگی پیش‌روی ما است و برای این‌که شب آخر امتحان به آسودگی بخوابیم، باید خودمان را از امروز حاضر کنیم، تا بتوانیم در امتحان «حضور» سربلند بیرون بیاییم.

معاون اول دولت خاتمی گفت: جوانان با اتکا به تعهد، درک سیاسی، موقعیت‌شناسی، عبور از منافع شخصی، امیدواری و تحمل کم مهری‌ها و بی‌مهری‌ها و باور به ارزش‌های انقلاب حماسه ۹۲ را خلق کردند.

سهم اصلی در تحقق حماسه ۹۲ برای جوانان بود و اگر بزرگتر‌ها ایراد بگیرند، حتی می‌گویم این سهم کاملا از آن جوانان است و نتیجه تحقق این حماسه، حاکمیت تدبیر و امید و همچنین دستاورد برجام بود لذا باید با همین روحیه و نشاط، حماسه دیگری خلق کنیم.

او گفت: در قاموس ما قهر بی‌معنا است و ما همیشه از کنار بی‌مهری‌ها می‌گذریم چراکه به دنبال استمرار مسیر تدبیر و امید هستیم، آن هم در شرایطی که کشور هزینه‌های زیادی در رابطه با افراط و تفریط متحمل شده است لذا ما به دنبال مجلسی هستیم که در راس امور باشد و این مجلس نیاز به متخصصان دردمند دارد و خدا را شاکریم که در میان ثبت‌نام کنندگان و کسانی که تایید صلاحیت شدند چهره‌های جوان و برجسته‌ای حضوردارند، هرچند که از رد صلاحیت گسترده نیروهای متخصص و مجرب اصلاح‌طلب ناراحتیم.

رییس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان یادآور شد: جوانان باید بدانند که برای نقش‌آفرینی سیاسی باید در صحنه حضور داشته باشند. ما می‌خواهیم تاثیرگذار باشیم و این درخواست مقطعی نیست لذا باید شرایطِ ماندگاری و استمرار را با افتخار رعایت کنیم؛ این درحالی است که ممکن است این شرایط ماندگاری از دیروز به امروز متفاوت باشد.

عارف با اشاره به برخی از شروط ماندگاری در عرصه سیاسی تاکید کرد: یکی از این شروط امید به آینده است و نباید در گذشته متوقف شویم و الگوی گذشته را برای امروز مورد استفاده قرار دهیم؛ شرط دیگر رعایت اخلاق، عقلانیت و تدبیر در همه امور است.

او گفت: گاهی وسیله برای ما مهمتر از هدف است و داشتن سعه صدر راهبردی دراز مدت برای رسیدن به اهداف نیز یکی دیگر از این شروط است و نکته دیگر این است که ما نمی‌خواهیم قهر کنیم چرا که قهر در قاموس ما نیستیم و در گفتمان اصلاحات مبنایی ندارد و حتی اگر در مقاطع بخش‌هایی از جریان اصلاح طلب خود را کنار کشیده، امروز خود را دریافتیم.

معاون اول دولت خاتمی با اشاره به رد صلاحیت‌های گسترده‌ چهره‌های شاخص اصلاحات گفت: نباید این ردصلاحیت‌ها موجب دلسردی ما شود، بلکه باید حرکت کنیم و به سمت جوانان نخبه برویم.

عارف با یادآوری اینکه برنامه‌ریزی ما کسب اکثریت کرسی‌های مجلس است، خاطرنشان کرد: از ابتدا اعلام کردیم با جدیت تمام در انتخاب حاضر خواهیم شد. اکنون با توجه به ردصلاحیت‌های گسترده اگر اکثریت محقق نشد، باید یک اقلیت قدرتمند را از آن خود کنیم.

او ادامه داد: اگر می‌خواهیم حاکمیت تدبیر و امید و ظرفیتی که از برجام و لغو تحریم‌های ظالمانه به وجود آمده ادامه یابد، باید در صحنه باشد.

عارف خاطرنشان کرد: برای ایجاد برجام‌های بعدی باید در انتخابات ۹۶ روندی را از سال ۹۲ شروع شده تثبیت کنیم و برای تثبیت آن، باید در اسفند ۹۴ به پیروزی برسیم.

رییس شورای عالی سیاست گذاری اصلاح‌طلبان با اشاره به شعار انتخاباتی اصلاح طلبان یادآور شد: شعار اصلی ما متناسب با شرایط انتخابات امید و آرامش و رونق اقتصادی است و تحت هیچ شرایطی نمی‌توانیم این امید و آرامش را از دست بدهیم و برخوردهای سنگین و تخریب رقیب را خلاف اخلاق می‌دانیم، لذا بر این باوریم که سیاست‌مان باید اخلاقی باشد.

او با انتقاد از خبرسازی یکی از خبرگزاری‌ها از نشست دقایق قبل او در حزب اعتمادملی و اشاره آن خبرگزاری به اینکه عارف اعلام کرده که به دنبال تحقق مجلس ششم دوباره است، گفت: ما به کجا می‌رویم و می‌خواهیم جامعه را به کجا بکشانیم؟ من در آن جلسه اعلام کردم رقبا فکر می‌کنند با تریبون‌هایی که در اختیار دارند می‌توانند اصلاح‌طلبان را از چشم مردم بیندازند و از جامعه حذف کنند اما مردم فریب نمی‌خورند و به خوبی همه چیز را درک می‌کنند، اما در حالیکه هنوز یک ساعت از آن جلسه نگذشته یکی از خبرگزاری‌ها تیتر زده که من گفته‌ام ما به دنبال مجلس ششم هستیم که جای تعجب دارد.

او ادامه داد: یا شعار ندهید و بگویید که برای کسب قدرت وارد میدان شده‌ایم، یا اگر می‌گویید برای تکلیف شرعی و تثبیت یا تکریم قانون اساسی به میدان آمده‌اید، بدانید که مجاز به انجام هر کار خلاف اخلاقی نیستید؛ ما نیز این گونه نخواهیم کرد و پیش از این هم خلاف اخلاق رفتار نکرده‌ایم.

عارف در پایان با اشاره به تهیه فهرست انتخاباتی اصلاح‌طلبان یادآور شد: هنوز در مورد فهرست تصمیمی نگرفتیم و درست است که تعداد چهره‌های شاخص سیاسی در این فهرست اندک خواهد بود، اما قطعا چهره‌های ارزشی و متخصصی را در فهرستمان خواهیم داشت و از مردم درخواست داریم به فهرست کامل رای دهند.

کد خبر : ۳۴۵۴۱۳