خبرگزاری کار ایران

عارف در جمع خبرنگاران:

رایزنی‌های ما برای تائید صلاحیت چهره‌های شاخص اصلاحات موفق نبود

رئیس شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان گفت: رایزنی‌های ما تاحدودی موثر بود ولی انتظار ما این بود که چهره‌های شاخص اصلاحات نیز تایید شوند که این اتفاق آن‌چنان محقق نشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا عارف در حاشیه همایش جوانان، انقلاب و انتخابات که به همه حزب اراده ملت ایران (حاما) برگزار شد،‌ باحضور در جمع خبرنگاران گفت: همه باید مر قانون را رعایت کنند و چه احزاب و جریان‌های سیاسی و چه قانون‌گذاران و مسئولان اجرایی و نظارت انتخابات نیز از این قاعده مستثنا نیستند و موظف به رعایت مر قانون هستند.

وی با تاکید بر این‌که اصلاح‌طلبان در تمامی شهرستان‌ها فهرست انتخاباتی خواهند داد، یادآور شد: شخصاً از هیچ فرد خاصی در هیچ حوزه انتخابیه حمایت نخواهم کرد و به هر تصمیمی که در شورایعالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان برسیم، قائل خواهم بود، مورد حمایت ما است و در فهرست قرار خواهد گرفت.

عارف همچنین با اشاره به تاخیر در ارائه فهرست انتخاباتی اصلاح‌طلبان، خاطرنشان کرد: بنابود، هجدهم بهمن‌ماه فهرست انتخاباتی اصلاح‌طلبان ارائه شود اما چون بررسی صلاحیت‌ها به درازا کشید و حتی برخی از دوستان ما همین امروز نیز منتظر تعیین تکلیف بودند، انشاءالله تا پایان روز بیستم بهمن‌ماه فهرست را نهایی خواهیم کرد.

رئیس شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا درخصوص عدم موفقیت رایزنی‌های رئیس‌جمهور و اصلاح‌طلبان برای حل مشکل ردصلاحیت‌ها در مقایسه با نتیجه رایزنی‌های رئیس مجلس شورای اسلامی، گفت: ما رایزنی‌های خود را انجام دادیم و در مجموع از این رایزنی‌ها راضی هستم اما فراموش نکنید که ما تصمیم‌گیرنده نیستم و این مسئولیت برعهده شورای محترم نگهبان است و ما هر به تصمیمی که ازسوی آن‌ها اتخاذ شود، تمکین خواهیم کرد.

عارف در پاسخ به این سوال که رایزنی‌های دولت و اصلاح‌طلبان برای حل مشکل ردصلاحیت‌ها تا چه میزان موفق بوده، گفت: این رایزنی‌ها موثر بوده و به هرحال یک تعدادی به رقابت‌های انتخاباتی برگشته‌اند البته انتظار ما این بود که چهره‌های شاخص اصلاحات نیز تایید شوند و فهرست انتخاباتی ما به لحاظ سیاسی وزین و سنگین شود که این اتفاق آن‌چنان محقق نشد.

کد خبر : ۳۴۵۴۲۲