خبرگزاری کار ایران

معاون نمایندگی کشورمان در سازمان ملل:

نابرابری در داخل و میان کشورها مهمترین مانع توسعه اجتماعی است

معاون نمایندگی کشورمان در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک روز دوشنبه طی سخنانی در پنجاه و چهارمین نشست کمیسیون توسعه اجتماعی سازمان ملل متحد، نابرابری در داخل و میان کشور‌ها را به عنوان مهم‌ترین مانع توسعه اجتماعی برشمرد.

به گزارش ایلنا، غلامحسین دهقانی گفت: نباید از یاد برد که در این جهان نابرابر ۶۲ نفر به اندازه نصف جمعیت کل جهان ثروت اندوخته‌اند و دارایی تنها۱% از جمعیت جهان از ۹۹% باقیمانده فزون‌تر است.

او درخصوص منازعات و تاثیر مخرب آن بر توسعه اجتماعی نیز به روند جدیدی اشاره کرد که بر اساس آن گروه‌های تروریستی مورد حمایت قرار گرفته، مسلح شده و به کشورهای هدف فرستاده می‌شوند و افزود: تبعات ناشی از این روند خطرناک بر توسعه اجتماعی این کشور‌ها غیرقابل باور است.

معاون نمایندگی کشورمان با اشاره به ابتکار دکتر روحانی، رییس جمهور و تصویب قطعنامه پیشنهادی وی مبنی بر جهان عاری از خشونت و افراط گرایی گفت: ابتکار مذکور بر این باور است که فقر و توسعه نیافتگی زمینه‌های خشونت افراطی و تروریسم را فراهم می‌آورند و این دو نیز در چرخه‌ای معیوب به گسترش بیشتر توسعه نیافتگی دامن می‌زنند.

نماینده کشورمان همچنین به دستاوردهای ایران در حوزه توسعه اجتماعی که در افزایش مستمر شاخص توسعه انسانی در سه دهه اخیر متبلور بوده اشاره کرد و از جمله گفت: کشورمان در مبارزه با فقر رویکردی چند بعدی اتخاذ نموده است که پوشش فراگیر خدمات درمانی، طرح امنیت غذایی و مشوق‌های تحصیلی برای کودکان بازمانده از تحصیل از جمله سیاست‌های ذیل این رویکرد می‌باشد.

نشست سالانه کمیسیون توسعه اجتماعی سازمان ملل متحد که از ۱۴بهمن آغاز شده تا ۲۳ بهمن ماه به کار خود ادامه خواهد داد.

 

کد خبر : ۳۴۵۵۵۱