خبرگزاری کار ایران

صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه:

نامزدهای انتخاباتی یکدیگر را تخریب نکنند

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: مردم هیچگاه از خط امام حسین فاصله نگرفتند و حضور مردم نشان داد آن‌ها پای آرمان‌هایشان ایستاده‌اند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران با یادآوری نعمت‌های خدا و توصیه به شکرگزاری خداوند، اظهار داشت: چه لزومی هست ما خداوند را از خود ناراضی کنیم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران خاطرنشان کرد: بیشترین مشکلات برای انسان از‌بان ناشی می‌شود، لذا باید زبان را تحت مراقبت آزاد کرد، مگر آنکه معلوم شود این زبان برای خدا ماموریت دارد؛ چنین زبانی لسان‌الله است. دوم چشم است؛ امام صادق می‌فرمایند اگر از چشم‌هایتان مراقبت کنید، پشت پرده را هم می‌بینید؛ لذا باید از زبان و چشممان مراقبت کنیم و نگذاریم دشمن تروریسم و مهلک، سم و کالای قاچاق وارد جان و دلمان بشود.

صدیقی به دهه فجر و ۲۲ بهمن اشاره و تاکید کرد: حضور مردم در این روز، نشانی از جریان خون شهیدان کشور در رگ‌های مردم بود و گویا ولایت، در تک‌تک مردم تجلی داشت. مردم سربازانی بودند که با استکبار جهانی مقابله می‌کردند.

او افزود: مردم هیچگاه از خط امام حسین (ع) فاصله نگرفتند و حضور مردم نشان داد آن‌ها پای آرمان‌هایشان ایستاده‌اند.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران باغبانی در سال ۴۲ این بذر را نشاند و سال ۵۷ نتیجه آن را دید؛ ما نیز امروز به این باغ می‌نگریم. جنس حرکت، فریاد و قیام امام با همه انقلاب‌ها تفاوت داشت. حرکت امام، از جنس حرکت انبیاء بود. نکته دوم حرکت امام و خیزش مردمی همراه با امام، برکات آن بود چراکه این انقلاب، هم انقلاب پابرهنه‌ها بود و هم انقلاب تجار متدین و هم انقلاب درس‌خوانده‌ها و نخوانده‌ها؛ و این یعنی امام همه اقشار را در صحنه حاضر کرد.

صدیقی متذکر شد: همه غربی‌ها می‌گفتند زمان دین تمام شده است و اکنون زمان علم است اما امام خمینی (ره) فرهنگ سلطنت را برچید و افسانه شرق و غرب را پایان داد.

او با بیان اینکه امام با حرکت مسلحانه مخالف بود و برای هیچ تروری مجوز نداد، خاطرنشان کرد: امام نظام جمهوری اسلامی را با نشان ولایت فقیه مستقر کرد. مردم هم هنرمند بودند و تشخیص دادند که حکومت پهلوی حکومت مردمی نبود.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه مردم عید سی و هفتم انقلاب را جشن گرفتند، گفت: عید بعدی حضور پرشور در انتخابات و پای صندوق‌های رای است. همین‌جا به نامزدهای انتخابات توصیه می‌کنم که فقط خداوند را در نظر بگیرند چراکه این پست و مقام‌ها رفتنی است لذا فقط قانون‌مداری و پرهیز از اسراف را در نظر بگیرید و جنبه‌های اثباتی خود را در نظر بگیرید و دیگران را تخریب نکنند که بدین ترتیب مجلسی خوب را شاهد باشیم.

کد خبر : ۳۴۶۳۸۷