خبرگزاری کار ایران

راکعی در حسینیه جماران:

اصلاح‌طلبان علیرغم همه بدخلقی‌ها در صحنه مانده‌اند

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: اصلاح‌طلبان علیرغم همه بدخلقی‌ها در صحنه مانده‌اند و اسلام رحمانی که قرائت حضرت امام بوده را پذیرفته و خود را ملتزم به آن می‌دانند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، فاطمه راکعی در گردهمایی سراسری جوانان اصلاح‌طلب که به همت حزب اسلامی کار در حسینیه جماران برگزار شد، اظهار داشت: تجدید میثاق با آرمان‌های امام و همچنین مسئله ردّصلاحیت سیدحسن خمینی دو موضوع مهمی است که به یکدیگر مرتبط هستند که منجر به هراس و بیم انحصارطلبان و قیم‌مآبان شده است تا مانع از ورود افراد محبوب مردم به مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری شوند.

او اضافه کرد: بزرگترین علت ردصلاحیت گسترده اصلاح‌طلبان و همچنین ردصلاحیت یادگار امام که تاحدودی موضوع دیگر رد صلاحیت‌ها را تحت‌الشعاع خود قرار داد، همین نوع تفکر نادرست است.

دبیر کل جمعیت زنان مسلمان نواندیش خاطرنشان کرد: من به هیچ عنوان متوجه معنای این هراس بزرگ نیستم و این درحالی است که ما برای شورای نگهبان شأنی والا در نظام قائلیم و از این شورا انتظار داشتیم از آرای مردم صیانت و پاسداری کند.

او با اشاره به رد صلاحیت سیدحسن خمینی اعلام کرد: دلیل تعجب ما از این مسئله درباره یادگار امام آن بود که آقای سیدحسن خمینی از سوی بسیاری از مراجع تایید شده و در واقع رد صلاحیت او به معنای نادیده گرفتن نظر این عالمان و مراجع بزرگ بوده است که در حقیقت برای کمک به شورای نگهبان بود.

راکعی با اشاره به سابقه مدیریتی سیدحسن خمینی در مرکز نشر آثار امام و همچنین هوش و ذکاوت او و با تاکید براینکه سیدحسن خمینی شبیه‌ترین فرد به حضرت امام است، گفت: انتظار ما این است که نهادهای قانونی به روشنی دلایل رد صلاحیت آقای سیدحسن خمینی را هم برای خودشان و هم برای مردم تبیین کنند.

او در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ابیاتی از مشفق کاشانی به بحث تجدید میثاق با آرمان‌های امام پرداخت وگفت: اصلاح‌طلبان علیرغم همه بدخلقی‌ها در صحنه مانده‌اند و اسلام رحمانی که قرائت حضرت امام بوده را پذیرفته و خود را ملتزم به آن می‌دانند و سعی می‌کنند این قرائت از اسلام را به جوانان انتقال دهند.

دبیر کل جمعیت زنان مسلمان نواندیش ادامه داد: ما وظیفه خود می‌دانیم در کنار شکایت و اعتراض به دلیل ردصلاحیت‌ها، آنچه را که به واسطه همدلی در سال ۹۲به دست آوردیم، در ۷ اسفند ۹۴ با حاضر شدن آگاهانه پای صندوق‌های رای ادامه دهیم.

راکعی در پایان خطاب به مردم اعلام کرد: از عموم مردم می‌خواهیم به لیستی که توسط ائتلاف اصلاح‌طلبان و همچنین گروه‌هایی که به صورت معقول به مسائل می‌پردازند، تهیه شده رای دهند.

کد خبر : ۳۴۶۴۵۹