خبرگزاری کار ایران

جابری انصاری در پاسخ به ایلنا:

مرحله انتقال موشک‌های s۳۰۰ در حال انجام است

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: بر اساس توافق‌های دو کشور در ماه‌های گذشته است که این مسیر براساس توافق‌های نهایی شده در مرحله انتقال به ایران است.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی ایلنا، صادق حسین جابری‌انصاری در نشست خبری خود با خبرنگاران که صبح امروز در وزارت امور خارجه برگزار شد، در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی براینکه در سفر امروز وزیر دفاع به مسکو آیا قرار است بخش نخست موشک‌های s۳۰۰ به ایران تحویل داده شود؟ و اینکه آیا قرارداد جدید خرید تجهیزات نظامی میان تهران و مسکو امضا خواهد شد؟ گفت: روابط ایران و روسیه، روابطی گسترده در زمینه‌های مختلف است.

او با بیان اینکه روابط تهران و مسکو در سطح سیاسی در عالی‌ترین سطح قرار دارد، اظهار داشت: همواره یکی از آسیب‌های روابط تهران و مسکو عدم همکاری سطح سیاسی با سطح اقتصادی بوده است. از سال‌های گذشته تلاش‌هایی صورت گرفته است تا سطح روابط اقتصادی و حجم مبادلات تجاری به اندازه سطح سیاسی برسد که در فضای ایجاد شده دردوران پسابرجام زمینه‌های گسترده‌تری برای این مسئله فراهم شده است.

این مقام عالی‌رتبه وزارت امور خارجه با بیان اینکه ایران و روسیه تبادل هیات‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و... را به صورت مستمر خواهند داشت، تصریح کرد: سفر سردار دهقان در چارچوب همکاری‌های دو کشوراست.

جابری‌انصاری با اشاره به موضوع موشک‌های s۳۰۰ خاطرنشان کرد: موضوع موشک‌های s۳۰۰ در مسیر اجرا بر اساس توافق‌های دو کشور در ماه‌های گذشته است که این مسیر براساس توافق‌های نهایی شده در مرحله انتقال به ایران است.

کد خبر : ۳۴۷۲۲۱