خبرگزاری کار ایران

کاندیدای لیست اصلاح‌طلبان در گفت‌وگو با ایلنا:

دست‌های پشت پرده جامعه را به عدم حضور در انتخابات ترغیب می‌کند

عضو هیات علمی دانشکده حقوق دانشگاه تربیت مدرس گفت: لغو مجوزهای سخنرانی‌ها نشان می‌دهد علاوه بر ساز و کار نظام انتخاباتی دست‌های پشت پرده به دنبال عدم ترغیب جامعه برای حضور پرشور در انتخابات است.

محمود صادقی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، به برجا (برنامه جامع انتخاباتی اصلاح طلبان) اشاره کرد و گفت: محور‌های اصلی این برنامه در سه حوزه اقتصاد، سیاست و فرهنگ حول سه محور حفظ و افزایش امید در جامعه، حفظ امنیت جامعه و رونق اقتصادی تدوین شده است.

این کاندیدای اصلاح طلب در تهران ادامه داد: با استفاده ار فرصت‌های برجام فشارهای خارجی بر طرف شده است. با تعامل فعال و گسترده و داشتن استراتژی ملی مناسب و تنش زدایی می‌توان به سمت مدیریت کارآمد حرکت کرد.

صادقی بر همزیستی مسالمت آمیز در عرصه داخلی و ضرورت گفت‌وگوی اجتماعی تاکید کرد و گفت: دولت روحانی الگوی مناسبی برای مذاکره را به ما نشان داد. با تبدیل این الگو به الگوی داخلی مذاکره می‌توان بر روی نقاط مشترک تعامل کرد و در نقاط اختلاف و افتراق بر اساس چارچوب‌های قانون اساسی عمل کرد.

او در توضیح اهداف ائتلاف فراگیر اصلاح طلبان در حوزه‌های قانونی گفت: فرآیندهای قانونی پیش از انتخابات باید اصلاح شود. رد صلاحیت‌ها از لحاظ ساز و کار اجرایی ایراد دارد و دارای آشفتگی است.

استاد دانشگاه تربیت مدرس توضیح داد: رابطه نهاد نظارت و اجرایی ایرادهایی دارد که باید در مجلس آینده برطرف شود.

عضو هیات علمی دانشکده حقوق دانشگاه تربیت مدرس گفت: از لحاظ قانونی ساز و کار برداشته شدن برخی امور وجود دارد. اگر این طرح‌ها از سوی شورای نگهبان رد شود باید از ظرفیت مجمع تشخیص مصلحت آن‌ها را دنبال کنیم. ما نمی‌توانیم از حذف‌های حداکثری انتظار مشارکت‌های حداکثری را داشته باشیم.

او در ادامه تاکید کرد: برای تغییر فضای موجود باید به تمام لیست اصلاحات رای داد. تجربه ۹۲ باید در سال ۹۴ تکرار شود. این انتظار از مردم که با وجود حذف‌های حداکثری باز بر سر صندوق‌های رای بیایند یک انتظار غیرطبیعی است.

صادقی در اعتراض به لغو برنامه امروز در دانشگاه تربیت مدرس، گفت: این لغو مجوز‌ها نشان می‌دهد بعضی‌ها نمی‌خواهند مردم را به حضور پرشور‌تر ترغیب کنند.

این کاندیدای اصلاح طلب در تهران افزود: یک جناح به دنبال ایجاد آرامش گورستانی بر جامعه و دانشگاه است.

 صادقی در انتقاد از این جریان گفت: بنده فرزند دانشگاه تربیت مدرس هستم و از دوره کار‌شناسی ارشد تا همین امروز در این دانشگاه بوده‌ام و سمت‌های مختلف اجرایی در این دانشگاه داشته‌ام. با این وجود مجوز برنامه سخنرانی بنده را لغو کردند. این‌ها نشان می‌دهد علاوه بر ساز و کار نظام انتخاباتی دست‌های پشت پرده به دنبال عدم ترغیب جامعه برای حضور پرشور در انتخابات است.

کد خبر : ۳۴۸۲۹۱