خبرگزاری کار ایران

فرمانده نیروی زمینی سپاه:

فرصت هجمه به مرزهای اعتقادی و سرزمینی را به دشمن نمی‌دهیم

فرمانده نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه یگان صابرین کلید قفل‌های سخت است، گفت: حضور مستشاری صابرین در آنسوی مرز‌ها عرصه را برای دشمن تنگ کرده است.

به گزارش ایلنا، سردارسرتیپ پاسدار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه صبح امروز (پنج شنبه) طی سخنانی در یادواره شهیدا یگان ویژه صابرین، اظهار داشت: شهدای مدافع حرم شهدایی هستند که امنیت پایدار را برای جمهوری اسلامی ایران در پی خواهند داشت. شهدای عزیزی که حضورشان در خارج از مرزهای جمهوری اسلامی برای دفاع از ارزش‌ها و باورهای دینیمان است.

 

وی ادامه داد: ما در وضعیت و منطقه‌ای قرار داریم که منطقه‌ای آشوب‌زده و آشفته‌ است. نزدیک به ۶۰ درصد از آن سوی مرزهای ما هیچ کنترلی از سوی کشورهای همسایه نمی‌شود و مرز‌ها در دست عناصر تروریستی است.

سردار پاکپور با تبیین تهدیدات و وضعیت امنیتی مناطق مرزی گفت: امنیت فعلی در مرزهای جمهوری اسلامی با ۸ سال گذشته قابل مقایسه نیست. در سال‌های ۸۶ تا ۸۸ در عمق خاک خود با گروه‌های تروریستی می‌جنگیدیم و با کمین آن‌ها تعدادی از بچه‌های ما شهید شدند.

 

وی گفت: زمانی که مسئولیت امنیت جنوب شرق کشور به سپاه واگذار شد و سردار شوشتری به سمت فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه منصوب شد، بعد از چند ماه به منطقه رفتم و برای ایجاد امنیت پایدار در این منطقه طرح‌های مختلفی را بررسی کردیم زیرا نا‌امنی زیادی در آن سال‌ها در این منطقه وجود داشت ولی هم‌اکنون شرایط با وضعیت آشفته پیرامون قابل مقایسه نیست.

 

فرمانده نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه ما در گذشته در بخشی از مرزهای شمال غرب حضور نداشتیم و عدم حضور ما جولانگاه ترویرست‌ها شده بود، خاطر نشان کرد: ما با توپخانه‌های دوربرد عقبه‌های ضد انقلاب و دشمن را می‌زدیم زیرا ضد انقلاب عمقی از خاک ما را گرفته بود ما در آنجا نه پاسگاه داشتیم و نه حضور و هر هفته مورد کمین دشمن قرار می‌گرفتیم.

 

وی با اشاره به سلسله عملیات‌های نیروی زمینی سپاه برای دفع شر اشرار و تروریست‌ها و ناکام ساختن نقشهٔ جبهه دشمن برای نا‌امن سازی نقاط مرزی خاطرنشان کرد: از سال ۸۹ و پس از فرمان فرماندهی معظم کل قوا مقرر شد که امنیت پایدار مردم پایه در شمال غرب و جنوب شرق در دستور کار قرار گیرد و خون شهدای صابرین باعث استقرار امنیت در آن مناطق شد.

 

فرمانده نیروی زمینی سپاه تاکید کرد: بحمد الله با اقدامات شجاعانه و متحورانه نیروی زمینی سپاه در شمال غرب کشور از سال ۹۰ تاکنون رزمندگان اسلام در ارتفاعات و نقاط مرزی با اقتدار مستقر و با پاکسازی منطقه، تروریست‌ها و اشرار را به عقب راندند.

 

وی افزود: سپاه در حال حاضر بالای سر تک تک تمام سنگرهای دشمن حضور دارد و اگر خطایی از سوی آن‌ها صورت بگیرد آن‌ها را می‌زنیم.

 

سردار پاکپور خاطر نشان کرد: در گذشته زمانی که تروریست‌ها در شرق کشور به عمق کشور می‌آمدند و عملیات‌های خود را انجام می‌دادند امروز دیگر چنین اقداماتی را نمی‌توانند انجام دهند ودر آن سوی مرز‌ها آن را زمین‌گیر کرده‌ایم، در این عملیات‌ها همه یگان‌های نیروی زمینی نقش مهمی را ایفا کردند اما یگان صابرین نقش ویژه‌ای داشت.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش به حضور مستشاری سپاه در سوریه و عراق و کمک به مقابله با تروریست‌های تکفیری و سلفی اشاره کرد و گفت: وقتی که هجمه‌ها از مرزهای کشور به باورهای ما آغاز شد، یگان صابرین و دیگر یگان‌های نیروی زمینی با حضور تعیین کننده مستشاری در منطقه به کمک ارتش و نیروهای مردمی عراق و سوریه شتافتند تا از تعدی به حرم حضرت زینب (س) و همچنین حرم اهل بیت (علیهم السلام) در عراق جلوگیری کرده و دشمنان را در دست یابی به اهدافشان ناامید سازند.

 

وی تصریح کرد: شهدای ما به هزاران کیلومتر در خارج از مرز‌ها رفتند تا با دشمنان اهل بیت (ع) مقابله کنند، آن‌ها رفتند و شهید شدند چون به باورهای دینی ما تعدی شده بود. از طرفی اگر با دشمن در آن سوی مرز‌ها درگیر نشویم باید در مرزهای کرمانشاه و جنوب غرب با آن‌ها مقابله می‌کردیم.

 

فرمانده نیروی زمینی سپاه در پایان سخنانش تاکید کرد: حضور مستشاری سپاه در آن سوی مرز‌ها عرصه را بر دشمن تنگ کرده و میدان وسیعی را از آن‌ها گرفته است؛ زیرا اگر آن‌ها فرصت کنند مرزهای اعتقادی و سرزمینی ما را مورد هجمه قرار می‌دهند.

 

کد خبر : ۳۴۸۳۵۸