خبرگزاری کار ایران

احمد شیرزاد:

مجلسی نمی‌خواهیم که علیه همه کشورها شعار بدهد

یک نماینده ادوارمجلس گفت: نیازمند بازنگری درباره مسایل زنان هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، احمد شیرزاد که عصر جمعه در گرد همایی فراگیر اصلاح طلبان و حامیان دولت در شیرازسخن می‌گفت با بیان اینکه باید از شعار زدگی فاصله بگیریم گفت: نیمی از جمعیت کشور که زنان هستند که مطالبات جدی دارند و بازنگری مسایل مربوط به آن‌ها نیازمند تشکیل مجلسی روشنفکر و امروزی است که عمق مشکلات را درک کند. 

او با طرح سوالی اساسی مبنی بر چرایی لزوم شرکت در انتخابات گفت: رای ما از باب بیکاری و رایی زینتی نیست. ما از سر سیری رای نمی‌دهیم، رای ما در زندگی روزه مره ما تاثیر گذار خواهد بود. 

شیرزاد افزود: اگر کشاورزیم یک بیابان خشکسال داریم که با سوء مدیریت چنین شده و این سیاست‌ها که به  کشاورزی و محیط زیست ما آسیب رسانده باید متوقف شود. منابع آب ما و تولیدات کشاورزی که روشی غلط را در پیش گرفته است باید متوقف شود. 

او ادامه داد: فشار آلودگی‌ها و نابسامانی در حوزه مدیریت شهری به مردم آسیب وارد کرده و نیازمند مجلسی با تدبیر و هماهنگ با دولت است. 

نماینده مردم تهران در دور ششم مجلس با اشاره به عدم تایید صلاحیت تعداد زیادی از کاندیداهای این دوره از انتخابات اظهار کرد: متاسفانه رد صلاحیت‌ها دامن زنان را بیشتر گرفت و تیغ رد صلاحیت‌ها بسیاری از بانوان ما را از حضور محروم کرد. 

او افزود: تجارب گذشته نشان می‌دهد که ما نیازمند نمایندگانی خوشفکر هستیم که مشکلات زنان و مادران زحمتکش جامعه را درک کنند. 

شیرزاد با تاکید بر اینکه بحث رای دادن بحث زندگی ما است، ادامه داد: در حوزه جوانان مشکل اشتغال، ادامه تحصیل و بی‌برنامگی وجود دارد که نیازمند مجلسی پویا و پر تحرک هستیم. 

این نماینده ادوار مجلس با اشاره به عدم همراهی مجلس کنونی با دولت در بحث رای اعتماد به وزرای پیشنهادی با بیان اینکه در ایجاد فضای سالم فکری دچار گروهی شده‌ایم که در‌ها را بسته‌اند، گفت: این مجلس به ۳ وزیر پیشنهادی دولت رای اعتماد نمی‌دهند و در راه تحقق برنامه‌های دولت سنگ‌اندازی می‌کند، از همین روست که این تفکر‌ها نمی‌تواند راهگشا باشد. 

شیرزاد ادامه داد: در حوزه دانشگاه در ۸ سال گذشته شاهد دست‌انداز‌هایی بوده‌ایم و بعضی آقایان می‌خواستند کل نیروی دانشگاه را عوض کنند و نیروی توانمند علمی را کنار بزنند اما این سیاست‌ها رفتنی است. 

این نماینده اسبق مجلس با بیان اینکه در حوزه صنعت دچار مشکل عدم سرمایه‌گذاری هستیم، افزود: با تحریم نمی‌توان کشور را اداره کرد. 

شیرزاد با بیان اینکه نیازمند مجلسی هستیم که بر خلاف دوره‌های قبل خواهان اصلاح روابط سیاسی خارجی باشد نه مجلسی که علیه همه کشور‌ها شعار دهد، افزود: رفتارهای انجام شده در مجلس کنونی نمی‌تواند زمینه‌ساز جذب سرمایه خارجی باشد. 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در بخش دیگری از سخنانش با انتقاداز برخی نمایندگان مجلس فعلی اظهار کرد: همه دیدند که تعدادی از نمایندگان چه سنگ‌هایی که در مسیر تصویب برجام انداختند که اگر اراده جدی دولت در این مسئله نبود هنوز هم ما پشت در اتاق‌های مذاکره منتظر بودیم. 

احمد شیرزاد با بیان اینکه در فضای تحریم نمی‌توان شاهد رشد جامعه باشیم و برای این رشد باید در این انتخابات خانه‌‌تکانی جدی کنیم، ادامه داد: تنها با خانه تکانی در مجلس کنونی و ساخت مجلسی معقول و کارآمد می‌تواند رشد جامعه و کشور را اجرایی کرد.

او با بیان اینکه کشور ۸۰ میلیونی را نمی‌توان به اتکای ۱۰ درصد از مردم آن را اداره کرد،افزود: عده‌ای ظهر جلسه می‌گذارند و عصر به سفارت خانه‌ها حمله می‌کنند آیا این امر می‌تواند سرمایه گذار خارجی را جذب کند؟ 

نماینده اسبق مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نمی‌تواند کشور ما صحنه تاخت و تاز ۲۰۰ نفره‌ای شود که وقتی دکتر مطهری مهمان شیرازی‌ها می‌شود، به خودشان اجازه دهند در فرودگاه به او تعرض کنند. 

این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه مردم می‌خواهند درب‌ها و قفل‌های زنگ زده باز شود، گفت: ما نه مخالف شورای نگهبان هستیم نه مخالف هیچ نهاد دیگری و به همه این نهاد‌ها احترام می‌گذاریم، ولی ما از آن‌ها می‌خواهیم بی‌طرفانه و پدرانه عمل کنند. 

شیرزاد در خاتمه ابراز امیدواری کرد مردم با حضور خود در انتخابات و با رای یک پارچه خود حماسهٔ پر شور دیگری را رقم بزنند.

کد خبر : ۳۴۸۵۷۷